فرماندار دهلران گفت: این شهرستان مرزی در زمان فعالیت دولت یازدهم از حیث اجرای طرح های عمرانی و بهسازی شاخص های زیربنایی و اشتغالزایی چهار سال خوب را سپری کرد.
کد خبر: ۴۸۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 23 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید حسینعلی موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: بخش های مختلف شهرستان مرزی دهلران از نفت و گاز تا کشاورزی و گردشگری شاهد آغاز ، اجرا و یا تکمیل طرح ها و پروژه های موثری بود.
 
وی تاکید کرد: در جریان آیین های هفته دولت امسال 40 پروژه در حوزه های مختلف کشاورزی، عمرانی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی، آموزشی، ورزشی و خدماتی در این شهرستان کلنگ زنی و بهره برداری می شود.
 
فرماندار دهلران با ذکر اینکه با اجرای این طرح ها با بیش از 480 میلیارد ریال اعتبار یک هزار و 400 فرصت شغلی ایجاد می شود، از آغاز فعالیت مجموعه پتروشیمی دهلران با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال خبر داد.
 
موسوی از هفته دولت به عنوان فرصتی برای بیان عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به مردم نام برد و تاکید کرد: در جهت اجرای سیاست ها و برنامه های ابلاغی و اشراف مردم نسبت به خدمات دولت، مدیران دستگاه های اجرایی ارائه خبر و تحلیل خدمات و اقدامات دولت در بخش های مختلف را در دستور کار داشته باشند.
 
وی افزود: مردم در انتخابات به برنامه ها و عملکرد مثبت دولت در همه حوزه ها رای دادند و این وظیفه مسئولان را در ادامه خدمت به مردم و تداوم این برنامه ها مضاعف می کند.
 
فرماندار دهلران به ظرفیت های این شهرستان در همه حوزه ها و به ویژه حوزه نفت و گاز، آب ، خاک و کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: دولت با شناسایی این استعدادها و سرمایه گذاری ها توانسته این شهرستان را بیش از پیش در مسیر توسعه قرار دهد.
 
موسوی افزود: طی چهار سال گذشته دولت بخوبی استعدادهای شهرستان را مورد توجه قرار داده و امروز شاهد توسعه و پیشرفت دهلران و فعالیت پروژه های مهم و تاثیر گذاری همچون ان جی ال 3100، پتروشیمی و نیروگاه برق 500 مگاواتی در زمینه اشتغال و تولید در دهلران هستیم.
 
وی عمران شهری، توسعه فضاهای سبز، مبلمان شهری، ساماندهی ورودی ها و خروجی ها را از دغدغه های مردم و مسئولان دانست و اضافه کرد: اعضای شورای شهر و شهردار نیز با برنامه ریزی و تعریف اهداف در جهت محقق شدن آنها تلاش کنند.
 
فرماندار دهلران با اشاره به پیگیری ها برای پروژه های حوزه راه، نفت و گاز و نیرو در شهرستان توسط مدیریت ارشد استان و دولت تدبیر و امید گفت: شتاب بخشی در عملیات اجرایی ان جی ال، آغاز عملیات چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک، تعریض مسیر دهلران به مهران، تلاش برای شروع فعالیت پتروشیمی دهلران، احداث نیروگاه برق 500 مگاواتی، پیگیری برای رفع مشکلات راه چمسرخ و بازگشایی مرز چیلات از اقدامات مفید و موثر دولت در راستای توسعه شهرستان هستند که به جد دنبال می شوند.
 
موسوی حجم سرمایه گذاری های میلیاردی دولت در حوزه کشاورزی شهرستان و اجرای طرح سامانه گرمسیری و آبیاری تحت فشار را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: افزایش سطح زیر کشت، افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین اهدافی است که دولت در حوزه کشاورزی عملیاتی کرده بطوریکه توسعه زمین های کشاورزی به مرز 200 هزار هکتار خواهد رسید.
 
فرماندار دهلران از کلنگ زنی طرح گاز رسانی به روستاهای حاضرمیل، تم تم آب و گلسیری با اعتبار 26 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و افزود: در حوزه بهداشت و درمان افتتاح خانه های بهداشت و کلنگ زنی 2 مرکز جامع سلامت در روستاهای بخش مرکزی و موسیان با اعتبار 20 میلیارد ریال از دیگر برنامه های هفته دولت در شهرستان دهلران است.
 
وی ادامه داد: بهره برداری از واحدهای کارآفرینی و بنگاه های کوچک در شهرستان با اعتبار 10 میلیارد ریال ، آبرسانی به روستاها و اصلاح خطوط انتقال آب روستایی با اعتبار 21 میلیارد و 200 میلیون ریال ، اجرای طرح هادی روستایی با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال و روکش آسفالت و معابر شهری، بهسازی میادین و توسعه فضاهای سبز در دهلران و میمه با اعتبار 12 میلیارد و 700 میلیون ریال از دیگر پروژه های هفته دولت در دهلران هستند.
 
موسوی گفت: با توجه به تلاش و جدیت مدیریت ارشد استان و نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به شهرستان مرزی دهلران، افق توسعه و پیشرفت شهرستان روشن است و مجموعه این اقدامات دهلران را بر روی ریل توسعه قرار داده و موجب تحول در اقتصاد، اشتغال و معیشیت مردم منطقه خواهد شد.
 
شهرسیتان مرزی دهلران با 80 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام از ظرفیت های برجسته و مختلفی از حیث توسعه و رشد اقتصادی برخوردار است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار