رئیس مجمع نمایندگان استان :
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام و در حامش نامه این نماینده خطاب به معاونین این وزارت خانه نوشت:با ساخت راه آهن ایلام موافقم و حتما فرایند پیمان رفتن این پروژه را به مرحله اجرا بگذارید."
کد خبر: ۴۸۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 22 August 2017

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام و در حامش نامه این نماینده خطاب به معاونین این وزارت خانه نوشت:با ساخت راه آهن ایلام موافقم و حتما فرایند پیمان رفتن این پروژه را به مرحله اجرا بگذارید."

به گزارش تابناک ایلام ،سلام امینی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این دیدار پتانسیل و مزیت های نسبی استان و اقدامات انجام شده در گذشته برای تسریع در ساخت راه آهن استان ایلام برای وزیر تشریح شد .

وی بیان کرد : استان ایلام با داشتن پتانسیل های عظیم در زمینه های مختلف از محرومیت پیوسته رنج می برد و فاقد یک متر راه آهن به عنوان یکی از عناصر توسعه استان است.

وی گفت: در سال های اخیر به برکت قرار گرفتن در مسیر راه کربلا بعنوان دروازه عتبات عالیات و نیز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و همچنین وجود استعدادهای بی نظیر و کم نظیر مانند منابع عظیم و غنی نفت ، گاز ، میعانات گازی ، معادن مختلف ، منطقه ویژه اقتصادی مهران و در آینده نزدیک منطقه آزاد تجاری مهران و وجود بازارچه های مرزی با استراتژی صادرات و پتانسیل بی نظیر در زمینه کشاورزی با دشتهای حاصلخیز و رودخانه های پرآب و سدهای بزرگ و...سفره ای پربرگت در ایلام گسترانیده که نیازمند توجه مسئولان کشوری برای به فعلیت رسیدن است و دسترسی به شبکه ریلی کشور قطعا در توسعه استان نقشی بی بدیل خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: متاسفانه در سنوات گذشته حتی کلنگ احداث راه آهن ایلام نیز به زمین زده شد که در آن مقطع باعث خوشحالی و امیدواری مردم ایلام شد ولی با بی مهری های که نسبت به مردم ایلام صورت می گیرد این پروژه حیاتی به دست فراموشی سپرده شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلام اضافه کرد: عزم دولت تدبیر و امید و شخص وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان بر شروع به کار این پروژه حیاتی برای استان ایلام است تا از این طریق بخشی از مشکلات حمل و نقل و بن بست کنوی استان به واسطه راه های نامناسب مرتفع گردد.

امینی گفت: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس با دفاع از 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به عنوان جبهه میانی و تقدیم هزاران شهید و ایثارگرد دین خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده اند و امروز می طلبد این مردم و استان ایلام بیش از گذشته در مسیر توسعه قرار گیرند که لازمه آن ایجاد زیرساخت های لازم با کمک دولت است .

امینی گفت در پایان این دیدار وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه به سمت اسلام آباد آغاز شده است و فنی ترین، نزدیک ترین و مناسبت ترین مسیر اتصال ایلام و مهران از طریق اسلام آباد است که کار پیمان رفتن این پروژه به زودی آغاز می شود.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
چرا اسمی از شهرستان دهلران نیست چرا خط ریل باید از مناطق کوهستانی بیاد استان که خیلی هم پر هزینه است چرا دهلران که منطقه صاف که از حسینه اندیمشک به دهلران و مهران و ایلام که زمان کمتر و هزینه کمتری داره ازین مسیر شروع کنید باز هم شهرستان باید نا امید باشه بی انصافیه یه نگاهی هم به دهلران بندازید .
دهلران قلب ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
باز ایوان بابا دهلران از هر لحاظ بگیری سر تره نسبت تمام شهرستانهای ایلام از لحاظ نفت گاز کشاورزی .معدن ولی از چشم استان افتاده همش به مهران رسیدگی میکنن اخه این انصافه ، راه آهن رو حداقل از دهلران شروع کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار