رئيس اداره دامپزشكي شهرستان ملكشاهي از مایه‌کوبی بيش از 381 هزار نوبت سر دام به صورت رايگان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 22 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛قدرت‌الله آزادفر اظهار داشت: از هفته دولت سال 95 تا کنون بیش از 381 هزار و 300 نوبت سر واکسیناسیون توسط کارکنان دامپزشکی شهرستان ملکشاهی در مناطق روستایی و عشایری به صورت رایگان برای دامداران منطقه انجام پذیرفته است.

وی افزود: این تعداد واکسیناسیون شامل آبله، PPR، تب برفکی، آنتروتوکسمی، اکتیما گوسفند و بز، بروسلوز بره و بزغاله، تب برفکی، لمپی اسکین، شاربن، تیلریوز در گاو و بروسلوز گوساله بوده است.

این مسؤول اضافه کرد: در این مدت 420 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه شده است.

وی ادامه داد: طی همین مدت 78 مورد بازدید، نمونه‌گیری و مراقبت‌های بهداشتی لازم با معاینه سه هزار و 550 رأس دام، به منظور شناسایی کانون‌های بیماری و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام صورت پذیرفته و همچنین اقدام به معالجه 18 هزار و 250 رأس دام در کلینیک دامپزشکی شهرستان شده است.

آزادفر تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی فعال به صورت مستمر با انجام بازدید، نمونه برداری و تست‌های مختلف از مراکز آبزی پروری، و زنبورستان‌ها و مرغداری‌ها در سطح شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: نظارت‌های شرعی و بهداشتی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه دام صورت پذیرفته به طوریکه طی یکسال گذشته، 3 هزار و 761 رأس دام در کشتارگاه شهرستان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی ذبح و به بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: همچنین 3 هزار و 633 مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، کبابی‌ها و ... انجام شده و 39 نفر متخلف از ضوابط بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار