مسئول دبیرخانه کانون های مساجد ایلام، مسجد را پایگاه مقدس و وحدت بخش جهان اسلام دانست و گرایش هر چه بیشتر به این مراکز مذهبی را مصونیت بخش جامعه از انحراف عنوان و اظهار کرد: 257 کانون فرهنگی و هنری در مساجداستان ایلام دایر و فعال است.
کد خبر: ۴۸۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 22 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام علی چراغی پور روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی مساجد به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت مسجد سابقه ای تاریخی و بسیار کهن داشته و هیچگاه این مراکز مقدس و مورد احترام مسلمانان در طول زمان کارکرد خود را از دست نداده است.
 
وی ادامه داد: وجود مسجد در هر مکانی موجب رشد و تقویت باورهای دینی مردم شده و همواره از جایگاهی ارزشمند و تحول آفرین در عرصه روابط اجتماعی در ذهن مردم برخوردار است.
 
وی افزود: مساجد تنها برای ادای فرایض دینی نبوده بلکه پایگاهی برای اجتماع طبقات گوناگون اجتماعی به منظور بهره برداری های علمی، فرهنگی، آموزشی و ... برای جوانان و نوجوانان جامعه هست.
 
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد ایلام با اشاره به عصر ارتباطات و رسانه یادآور شد: در دوره ای که رسانه های مختلف ، اینترنت و فضای مجازی در زندگی مردم رخنه کرده اند اما شاهد حفظ نقش مساجد در ایجاد روابط بین افراد جامعه هستیم و این موضوع اهمیت این مراکز را نمایان می کند.
 
وی تاکید کرد: بی تردید مساجد اختصاص به هیچ حزب و تابع هیچ نهادی نبوده و متعلق به همه افراد جامعه است و به عنوان محلی مورد احترام همواره در اذهان جا دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار