معاون مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام با بیان اینکه افزایش تاب آوری خانواده به خصوص پدر و مادر در مقابل مسائل و مشکلات موجب کاهش آسیب ها و پیشگیری از معضلات اجتماعی می شود، گفت: طرح سراسری افزایش تاب اوری زنان نسخه اجتماعی اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۴۸۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 22 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ زینب شیرخانی اظهار کرد: وقتی زن و مرد به عنوان رکن اصلی خانواده از مهارت های زندگی و قدرت حل مسائل و همچنین توان تاب آوری و آستانه تحمل زیاد در رویارویی با مشکلات برخوردار باشند، سعی می کنند با پرهیز از خشونت و پرخاشگری و همچنین طلاق و بگو و مگو مشکلات را مدیریت کنند.

وی افزود: افزایش تاب آوری و مهارت آموزی مدیریت بحران خانواده به افراد کمک می کند تا در شرایط نامناسب به دنبال چاره جویی برای طلاق بوده و بجای جدایی که سرمنشا آسیب های اجتماعی دیگری است، در پی راه حل رفع مشکل باشند و با تداوم عشق و آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

شیرخانی گفت: دولت در سال جاری با اجرای طرح ملی افزایش تاب آوری زنان و خانواده سعی در مهارت آموزی به آنان در برابر حوادث و آسیب های اجتماعی دارد تا بتوانند قدرت و توان مدیریت بحران خانواده را بدست آورند.

معاون مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام افزود: در همین راستا پس از برگزاری یک دوره آموزشی از طرح ملی تاب آوری زنان و خانواده اکنون با همراهی تشکل های غیر دولتی زنان و خانواده استان این طرح در تمامی شهرستان های استان در حال اجراست.

شیرخانی، هدف از برگزاری این طرح را افزایش توانمندی اعضای خانواده در مواجهه با مشکلات و مدیریت بحران های زندگی و همچنین قدرت نه گفتن و مهارت آموزی برشمرد.

وی تاکید کرد: این طرح نسخه اجتماعی اقتصاد مقاومتی است زیرا همان گونه اقتصاد در مواجهه با تکانه های داخلی و بیرونی باید مقاومت کند این رویکرد در حوزه اجتماعی باید اعمال شود تا افراد در برابر حوادث توانمند شوند و قبل از وقوع آسیب ها با مهارت هایی که آموخته اند مشکلات را برطرف کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار