در روزهای اخیر خبری خوشایند و جالب در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است مبنی بر اینکه عروس ایلامی مهریه خود را به تعداد تاریخ تولد خود کاشت درخت تعیین کرده است.
کد خبر: ۴۸۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 20 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ خبرنگار  ما در این خصوص گفت وگویی با پدر این عروس خانم که نقشی موثر در تعیین این مهریه جالب داشته انجام داده است.
 
غلامرضا مهدوی گفت: همه ما در برابر محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم مسئول هستیم و باید به طرق مختلف از آن محافظت کنیم، بنده نیز با توجه به احساس مسئولیتم نسبت به طبیعت و محیط زیست با مشورت خانواده و دخترم تصمیم گرفتیم که مهریه دخترم را بر خلاف مرسوم که سکه و طلا است، کاشت درخت در مناطق مختلف استان ایلام تعیین کنیم.
 
وی یادآور شد: با موافقت خانواده و اعلام عمومی این نیت در مراسم نامزدی، داماد به طور رسمی و با ثبت در عقدنامه مکلف به کاشت یک هزار و 372 اصله درخت به تاریخ تولد عروس در نقاط مختلف استان با اولویت شهرستان های مهران و دهلران شد.
 
وی هدف اصلی از تعیین این مهریه را نه ریاکاری و جلب توجه بلکه تابوشکنی در تعیین مهریه های آسان و گرایش و ترغیب خانواده ها به آسان گرفتن ازدواج جوانان برشمرد و همچنین یک هدف دیگر از این مهریه را سوق دادن توجه مردم به مسائل زیستی محیطی عنوان کرد.
 
وی که وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه های ایلام است، یادآور شد: من و خانواده ام به سهم خود سعی کرده ایم اقدامی موثر و مفید برای طبیعت پیرامون مان انجام دهیم و مردم را نیز تشویق به انجام برنامه های زیست محیطی کنیم. /م
 
مهدوی با ابراز رضایت و خرسندی از این اقدام در تعیین کاشت درخت به عنوان مهریه دختر خود تاکید کرد: این حرکت یک گام به جلو در راستای توجه به طبیعت است و در واقع می توان آن را باقیات صالحاتی نامید که در روایات ائمه اطهار (ع) و شعائر دینی به آن بارها اشاره شده است.

وی با بیان اینکه علاقه و رغبتی وصف ناشدنی به طبیعت و حفظ سلامت آن دارد، یادآور شد: همواره در هر فرصتی برای کاشت درخت و حفظ درختان کاشت شده اقدام و در صورت مشاهده با صحبت و مذاکره با تخریب کنندگان طبیعت از تخریب محیط زیست توسط دیگران جلوگیری می کنم.
 
وی در مورد زمان کاشت درختان تعیین شده در مهریه دختر خود گفت: در فصل درختکاری که نیمه دوم اسفند ماه است با حضور کارشناسان منابع طبیعی و اقشار مختلف مردم به تدریج این مقدار درخت در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان های مهران و دهلران کاشت می شود.
 
پدر این عروس خانم ساکن شهرستان ایلام به خانواده ها توصیه کرد: در تعیین مهریه فرزندان خود تنها به سکه و امور مادی توجه و بسنده نکنند و مواردی که احیا گر طبیعت و باقیات صالحات است را نیز در نظر بگیرند. /م
ایرنا
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار