با توجه به تهدیدات پیش رو و موقعیت حساس و سوق الجیشی استان ،اجرای طرحهای قوی در قالب طرح پدافند غیر عامل در مراکز حساسی همچون سد ایلام بسیار ضروری وعملیاتی تر به نظر می رسد ،موضوعی که امروز استاندار ایلام درجلسه پدافند غیر عامل به آن اشاره کرد.
کد خبر: ۴۸۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 20 August 2017

یکی از مهمترین مباحث برای کاهش آسیب پذیری در مقابل حملا ت دشمن ،اجرای صحیح واصولی طرحهای پدافند غیر عامل در نقاط مختلف کشور وبه تبع آن استان ایلام است . در استان ایلام به دلیل همجواری با کشور عراق ووجود عوامل ناامن زا وخطرآفرین ،سابقه جنگ تحمیلی و فعالیت گروهک های تروریستی از یک سو ،وشکل گیری بزرگترین تجمع انسانی اربعین در این استاناز سوی دیگر ،تهدیدات متنوعی را متوجه آن نموده است .

به گزارش تابناک ایلام ،اجرای عملی طرحهای حفاظتی پیشگیرانه در قالب پدافند غیرعامل در مراکز حساس وحیاتی استان و مصون سازی مراکز جمعیتی در مقابل تهدیدات می تواند تلفات و آسیبهای ناشی از اجرای طرحهای تروریستی را کاهش دهد.امروزه این کاهش آسیبها وتلفات در قالب طرح پدافند غیر عامل در حال پیگیری واجراست.

صرفنظر از تهدیدات رایج تروریستی که عمدتا از طریق وقوع انفجارها و اعملیاتهای انتحاری اجرایی می شود ،یکی از خطراتی که می تواند حیات بخش اعظمی از مردم را به مخاطره اندازد ،اجرای طرحهای تروریستی تحت عنوان بیوتروریسم است.

برهمین اساس با توجه به تهدیدات پیش رو و موقعیت حساس و سوق الجیشی استان ،اجرای طرحهای قوی در قالب طرح پدافند غیر عامل در مراکز حساسی همچون سد ایلام بسیار ضروری وعملیاتی تر به نظر می رسد ،موضوعی که امروز استاندار ایلام درجلسه پدافند غیر عامل به آن اشاره کرد.

سد ایلام نیازمند طرح پدافند غیرعامل جداگانه ای است 

استاندار ایلام در نشست شورای پدافند غیرعامل گفت:امروزه پدافند غیر عامل از مسایل مهم کشور است که هم دولت وهم کلیت نظام به آن توجه ویژه ای دارند . در اجرای بهینه طرحهای پدافند غیرعامل درکشور هم از حیث نرم افزاری و هم از حیث سخت افزاری برنامه خوبی در حال اجراست .

محمدرضا مروارید دامه داد : در راستای عملیاتی نمودن طرحهای پدافند غیرعامل ،لازمه اجرای هر طرحی در استان داشتن پیوست غیرعامل است ،بدیهی است به اجرای طرحهای فاقد پیوست اجازه اجرایی شدن داده نخواهد شد.

رییس شورای پدافند غیرعامل استان ابراز داشت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان در حل تدوین است ،دراین طرح هر کدام از شهرستان های استان بصورت جداگانه ملزم به تدوینو اجرای طرحهای پدافند غیرعامل خواهد شد.

مروارید با تاکید بر حساسیت منبع تامین آب شهرایلام تصریح کرد: اهمیت آب سد و سایر منابع تامین آب شرب شهرایلام به حدی است که تدوین واجرای طرح پدافند غیر عامل خاص و جداگانه ای را برای این موضوع حساس می طلبد . اعضای شورای پدافند غیرعامل مخصوصا مدیریت منابع آب وآبفا باید برروی این طرح متمرکز شوند.

رزمایش ترومایی سه شنبه هفته جاری در مهران برگزار می شود

درابتدای این نشست مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرحهای پدافند غیر عامل ارایه نمود.

پرویز شریفی گفت:تجمع میلیونی زائرین اربعین حسینی در شهر مرزی مهران از حساسیت بالایی برخورداراست وبه دلیل حضور در نقطه حساس مرزی با سایر تجمعات انسانی جهان اسلام قابل قیاس نیست.

شریفی ادامه داد : حفظ انسجام وآمادگی دستگاههای عضو در مقابل تهدیدات تروریستی یکی از برنامه های اداره کل پدافند غیر عامل درراستای کاهش خطرات ناشی ازاین اقدامات است . برهمین اساس رزمایش ترویایی درروز سه شنبه 31مردادماه در پایانه برکت شهر مهران برگزار خواهد شد.

وی افزود : طرح رزمایش ترویایی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تدوین و دراجرای آن بسیاری از دستگاههای عضو شورا حضور فعال خواهند داشت.

نبود جاده امدادی از نواقص استان است 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام دراهیمت اجرای طرحهای پدافندی در مقابل تهدیدات تروریستی عنوان داشت : هیچکدام از استانهای کشور ،از اهمیت سوق الجیشی وحساس استان ایلام برخوردار نیستند ،بنابراین برنامه ریزی دقیق برای مقابله ومواجهه با تهدیدات ومشکلات احتمالی لازم وضروروی است.

علی دلپیشه گفت: وقوع انفجارات رایج تروریستی یکی از تهدیداتی که این سالها حیات انسانها را نشان گرفته است . دستگاههای درگیر باید از امادگی بالایی برای مواجهه با چنین اتفاقاتی برخوردار باشند.،اجرای رزمایش ترومایی می تواند بخشی از امادگی این دستگاهها را به نمایش بگذارد.

عضو شورای پدافند غیرعامل استان بیان داشت :یکی از نقص های مهم استان، نبود جاده های امدادی در امتداد راههای مواصلاتی است .همه دستگاههای مسئول باید در خصوص احداث این خط امدادی نهایت توجه وهمکاری را معمول نمایند.

دربخش دیگری از این نشست برخی از اصحاب رسانه و اعضای شورا دیدگاهها ونکته نظرات خود را پیرامون طرحهای پدافند غیر عامل ارایه دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار