کد خبر: ۴۸۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 20 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  17مرداد جلسه ای در مجمع اصناف با حضور مسئول اصناف  و اماکن عمومی  ، رئیس غله  ، مسول اتحادیه صنف خبازان  ، بازرسین مجمع ، و نماینده بهداشت برگزار گردید در این جلسه طبق نظر کلیه اعضا به اتفاق آرا به پلمپ  نانوائیهای محلی رای دادند .
 
بعد از برگزاری این جلسه 15 نانوایی از نانوایی های سنتی سطح شهر آبدانان پلمپ شد که باعث نارضایتی صاحبان نانوایی ها و ارسال شکایت به این سایت خبری شدند.
 
حسین سبزی صاحب یکی از این نانوایی به نمایندگی از این 15نانوایی در پیامی خواستار رسیدگی  مسئولین به این موضوع شد و گفته بود: از امام جمعه و فرماندار محترم می خواهم بپرسم که آیا واقعا این عدالت است که ما در سطح شهر حدود 15 نانوایی محلی که با تمام وجود چه در سرما و گرما به مردم خدمت رسانی می کنیم حالا از طرف شبکه بهداشت به بهانه های واهی نسبت به پلمپ نانوایهای محلی اقدام نموده اند.این است اشتغالزایی برای مردم ؟
 
وی در ادامه گفته بود:عاجزانه از مسئولین تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم.
 
"ایوب جمشیدی"رئیس اتاق اصناف شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگارآبدانان خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه 50 تا 80 درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز مردم  از طریق نان بدست می آید لذا تهیه نان سالم و کاملا بهداشتی حق مردم است.
 
وی با بیان اینکه آلودگی های نان تنها به عدم رعایت بهداشت داخل نانوایی ها خلاصه نمی شود، افزود: از آنجائیکه که  نظارت ،بازرسی و کنترل واحد های حساسی مثل نانوایی ها بر عهده کارشناسان شبکه بهداشت بوده در جلسه گرفته شده با حضور نماینده شبکه بهداشت و درمان و سایر نهادها رای بر پلمپ این نانوایی ها داده شد.
 
در همین راستا "نصرت الله علیزاده"مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان در گفتگو با خبرنگارماخبراظهار داشت: شبکه بهداشت ودرمان شهرستان هرگز برای تذکرات و هشدارهای خود  "بهانه واهی ! " نمی تراشد، بلکه پیگیری حقوق سلامت جامعه و رعایت اصول بهداشتی پخت نان و دارا بودن استانداردهای محل پخت نان و حفاظت پرسنل نان پز دربرابر عوامل آسیب زا ، جزو معیارهای نظارت بهداشت ودرمان هست،و برابر چک لیست وزارتی این شاخص ها پیگیری و نظارت شده و برای هیچ نانوائی تا رسیدن به استاندارد مورد نیاز جامعه استثناء قائل نخواهیم شد.
 
وی فعالیت حدود یک سوم نانوائیهای ماشینی بدلیل ارتقاء کیفی نان در این حوزه را قابل تقدیر دانست و افزود: بنا به بررسی آماری محدود و مشاهدات شخص خود و کارشناسان امر شایسته است، در حوزه پخت نان ماشینی جهت افزایش کیفیت تلاش بیشتری شکل بگیرد ، ورسیدگی در حوزه نانوائیهای ماشینی همچنان در اولویت اول باشد.
 
علیزاده با اشاره به ینکه هشدار و تذکر جدی شبکه بهداشت در قالب پلمپ نانوایی های سنتی به قوت خود باقی است، عنوان داشت:البته تاکید شبکه بهداشت به دلیل کثرت بیشتر نانوائیهای ماشینی بر رعایت بهداشت توسط این این نانوایی ها بوده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان تاکید داشت:بازرسی های غیرمترقبه برای همه این نانوائیها به منظور معرفی متخلف بهداشتی به دادگستری شهرستان ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه مطابق ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی - آشامیدنی ، شبکه بهداشت ودرمان فقط قادر به پلمپ نانوائیهای ماشینی آن هم با رعایت ضوابط خاص خود بوده،افزود:  درخصوص نانوائیهای سنتی با مدنظر داشتن رعایت اصول بهداشتی واستانداردهای محل پخت نان و حفاظت فردی پرسنل مذکور بعنوان یک تذکر تاثیرگذار برای تغییر رویه خبازان سنتی وحمایت از درخواست مجمع  امور اصناف شهرستان و مصوبات جلسه ساماندهی نانوائیهای محلی باحضور ۹ عضو آن هشدار پلمپ نانوایی را صادر نموده ، که همچنان این هشدار به قوت خود باقی است.
 
علیزاده تصریح داشت: شبکه بهداشت ودرمان تصمیم گیرنده نهایی و مجری پلمپ نانوایی های محلی نبوده ، ضمن اینکه  صرفا در حوزه مشکلات بهداشتی تذکر جدی در حد پلمپ را صادر نموده و همچنان بر آن پافشاری داریم .
 
وی در پایان ضمن تشکر وسپاس از بذل توجه و اهتمام فرماندار به این امر و حمایت ادارات مرتبط و خبازان سطح شهر وشهرستان که به منظور تحویل نان سالم به مردم تلاش می کنند،گفت: شرط دستیابی به وضعیت مطلوب تحویل نان سالم به مردم مرهون شفافیت  و پیگیری مستمر امور بوده و بایستی از تبعیض و عمل دوگانه بشدت پرهیز نمائیم./م
آبدانان خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار