بازی با منافع استان؛
شهرستان مرزی مهران بیش از آنکه به مدیری رانتی نیاز داشته باشد، به لابیگری ورایزنی برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری نیازمند است که طرح آن سالهاست در مجلس شورای اسلامی خاک می خورد.
کد خبر: ۴۸۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹ 19 August 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی؛این روزها فضای سیاسی کشور متاثر از رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت جدید حسن روحانی، حسابی داغ و خبر ساز شده است .هنوز لیست کابینه پیشنهادی به صورت رسمی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته بود که بازار گمانه زنی و شنیده ها در خصوص معامله بزرگان بر سر برخی وزرای پیشنهادی دولت  بر سر زبانها افتاد.

براساس قانون ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این حق را دارند که با بحث وبررسی پیشینه وعملکرد وسایر فاکتورها ومعیار های مشخص ،به هرکدام از وزرای پیشنهادی رای عدم اعتماد داده و یا اینکه با اعتماد به آنان ،کرسی وزارت را در اختیار او قرار دهند.

بنابراین با استناد به این حق تعیین شده،مسئولیت کارآمدی یا ناکارآمدی وزیر برای مدتی که بر کرسی وزارت تکیه می زند، از سویی متوجه رییس جمهور بعنوان رییس دولت و از سویی دیگر بر عهده قوه مقننه ونمایندگانی است که با اختیار قانونی به آن وزیر رای اعتماد داده اند.

گذشته از اینکه چشم امید مردم برای تحقق خواسته ها ومطالباتشان به اراده و عمل رییس جمهور در انتخاب کابینه ای قوی وکارآمد بسته است ،اما بیشترین سهم برای تحقق این امید بر عهده نمایندگان ملت خواهد بود ،نمایندگانی که باید با اتکا به اعتماد مردم واهرم وکالت آنان ،با نادیده گرفتن منافع شخصی و پرهیز از هرگونه سهم خواهی ،تنها به تعهد خود به موکلینشان ، بهترین گزینه ها را برای خدمت به ولینعمتان خود انتخاب نمایند.

اما حقیقتا این روزها ،فرصت بررسی کارنامه و پیشینه وزاری پیشنهادی در قاموس رای اعتماد ویا عدم اعتماد به کابینه دولت توسط مجلس شورای اسلامی ، به بازار بده بستانی برای کسب منفعت بیشتر برای برخی از نمایندگان ملت مبدل شده است .نمایندگانی که در طول این مدت به نحوی از انحاء قادر به ارضاء تمایلات شخصی خود نشده اند ،از این بازار پر منفعت برای نیل به خواسته های شخصی ،گروهی وحتی خانوادگی ،بیشترین سود را عاید خود خواهند کرد.

برهمین اساس ،شنیده ها حاکی از آن است که یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که از قضا در فرصت طلبی برای کسب منفعت برای نزدیکان واعضای ستاد انتخاباتی خود شهره است ،در جلسه رای اعتماد به وزیر کشور وبررسی برنامه های او ،با چشم بستن بر سایر فاکتورها ومعیارهای وزیر گزینی ،از طریق لابی های حاضر درمجلس شورای اسلامی ،رای اعتماد به این وزیر را به واگذاری پست فرمانداری شهرستان حساس ومرزی مهران به یکی از گزینه های مورد نظر خود منوط کرده است.

برپایه همین شنیده ها ،گزینه مورد نظر آقای نماینده برای تکیه زدن بر مدیریت اجرایی وسیاسی شهرستان مهران ،یکی از فامیلهای نسبی ایشان است، که از قضا با مدد و حمایت های نماینده محترم، از کارشناس عادی یک اداره کل به معاونت مدیرکل ارتقاء پست یافته است .

از آنجاییکه فرد مورد نظر در زمره یکی از هزاران مدیر موجود در دستگاههای اجرایی کشور است که با برخورداری از رانت قدرت ،یک شبه راه صد ساله را پیموده است ،بکارگیری وی در مصادر حساسی نظیر فرمانداری یک شهرستان مهم ،تبعات خطرناکی را برای مردم وسایر دستگاههای اجرایی ان شهرستان بدنبال خواهد داشت.

انتظار می رود این نماینده وسایر نمایندگان استان، بجای اینکه فرصت رای اعتماد به کابینه را فرصتی درون خانوادگی تلقی نمایند ،از شرایط به وجود آمده درراستای افزایش قدرت لابیگری خود ،برای توسعه همه جانبه استان و زدودن غبار محرومیت از چهره آن بهره گیری نمایند .

بدون شک شهرستان مرزی مهران بیش از آنکه به مدیری رانتی نیاز داشته باشد، به لابیگری ورایزنی برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری نیازمند است که طرح آن سالهاست در مجلس شورای اسلامی خاک می خورد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
همه همینند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار