استاندار ایلام گفت: مانع اصلی بر سر راه احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان ایلام نبود مکانی مناسب برای ایجاد این موزه است هرچند که در حال بررسی چند مکان مختلف برای منظور هستیم، ولی هنوز به اجماع نظر برای تصویب و تعیین یک منطقه مشخص دست نیافته ایم.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 19 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  محمدرضا مروارید روز شنبه در نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد: طرح مطالعاتی ایجاد باغ موزه دفاع مقدس از 2 سال پیش با توجه به ظرفیت های جنگ تحمیلی در استان ایلام در دست مطالعه است.
 
وی افزود: باید با حضور دیگر مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه در استان در خصوص انتخاب زمین مناسب و چگونگی احداث باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام تصمیم گیری جدی شود.
 
استاندار ایلام همچنین به محل تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: محل دفن شهدای گمنام در نقاط مختلف استان باید در دسترس عموم مردم بوده و با کمک فرمانداری ها و دستگاه های مختلف دارای یادمان و زیرساخت های لازم در خور شان و مقام این شهدا باشد.
 
مروارید با توجه به اینکه استان ایلام درگیری و حضور مستقیم در جنگ تحمیلی داشت، تاکید کرد: این استان دارای قابیلت های بی شماری در زمینه جنگ تحمیلی است که باید معرفی شود.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز گفت: زیرساخت ها و امکانات رفاهی یادمان های دفاع مقدس استان از جمله شرهانی، قلاویزان و شهید کشوری به علت کمبود اعتبارات همچنان تکمیل نشده است.
 
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت های یادمان های استان ایلام افزود: یادمان های دفاع مقدس استان به واسطه حضور کاروان های راهیان نور از نقاط مختلف کشور نیازمند زیرساخت هایی چون احداث حسینه است.
 
وی اظهار کرد: 90 میلیارد ریال اعتبار تجهیز و تکمیل یادمان های دفاع مقدس و شهدای گمنام و زیرساخت های مورد نیاز این اماکن به استان ایلام اختصاص یافت که از این میزان 50 میلیارد ریال آن تحقق یافت.
 
شرف بیانی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس چهار شهید گمنام در استان ایلام تشییع و به خاک سپرده می شوند، یادآور شد: پیکر مطهر این شهدای گمنام چهارم شهریورماه وارد استان شده و در تاریخ پنجم شهریور آئین تشییع و خاکسپاری آنها برگزار می شود.
 
وی یادآور شد: برنامه های اجرا شده در هفته دفاع مقدس توسط دستگاه های مختلف باید از لحاظ محتوا به تایید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام برسد و برای هر شهرستان نیز کارگروه دفاع مقدس شکل گرفته است.
 
شرف بیانی گفت: هشت کمیته گرامیداشت هفته دفاع مقدس شامل کمیته های نیروهای مسلح، ایثارگران، روستایی، پیشکسوتان، فرهنگی - هنری، بانوان و دانشگاهیان تشکیل شده و برگزاری هرچه مطلوب تر برنامه های این هفته نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی استان است.
 
استان ایلام دارای 22 یادمان شهدای گمنام است که از این تعداد 12 یادمان تکمیل، چهار در حال ساخت و شش یادمان نیز در صورت تخصیص اعتبار عملیات احداث یادمان آنها شروع می شود.
 
یادمان های شرهانی، قلاویزان، نقطه ایثار، قرارگاه حضرت امیر، منطقه عملیاتی میمک از جمله یادمان های دفاع مقدس استان ایلام به شمار می روند که همه ساله پذیرای کاروان های راهیان نور از نقاط مختلف کشور هستند.
 
استان ایلام در دوران دفاع مقدس خط مقدم جبهه های رزمندگان اسلام علیه دشمن بعثی بود و بیش از سه هزار شهید ، 12 هزار جانباز و افزون بر 300 آزاده تقدیم آرمان های انقلاب کرده است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار