مدیر انجمن زنان ایلام گفت: بانوان جامعه اسلامی اگر می خواهند بیش از پیش حقوق خود را در عرصه های مختلف استیفا کنند، باید روحیه خودباوری را به منظور تصدی امور در جامعه تقویت کنند.
کد خبر: ۴۸۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 19 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فرنگیس علیلیان  اظهار کرد: مشکلات و آسیب های متعددی در جامعه وجود دارد که منشا بسیاری از آنها اعتیاد، طلاق و فروپاشی خانواده و مسائل اقتصادی و فرهنگی است.

وی عمده ترین مشکل زنان ایلامی در حال حاضر را تفکر و باورهای مردان جامعه به زنان و نگاه جنسیتی به آنان برشمرد و افزود: تا زمانیکه نگاه جنسیتی تغییر نکند و خودباوری زنان تقویت نشود زنان نمی توانند به آن حقوق واقعی خودشان برسند و در جامعه و خانواده نقش واقعی خود را برای حفظ خانواده و سلامت آن ایفا کنند.

این فعال مسائل اجتماعی یادآور شد: تامین حقوق زنان نشات گرفته از تکریم و رعایت احترام متقابل و پذیرش زن بدون نگاه جنسیتی است ، یک زن به عنوان ریشه و اساس زندگی که در حفظ کانون گرم خانواده و تربیت فرزندان نقش اصلی دارد نیازمند تکریم و احترام از سوی مرد است تا بتواند علاوه بر حفظ حقوق خود نقش واقعی خود در جامعه را به خوبی ایفا کند.

علیلیان تاکید کرد: زن موفق محصول تربیت یک مادر موفق است که توانسته به درستی در دامن خود فرزند صالحی پرورش دهد و پس از ایفای نقش زن بودن، نقش همسری و مادری را در خانواده به درستی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه 20 سال است در تشکل های غیر دولتی حضور داشته و عمده ترین فعالیت های خود را در حوزه زنان و دختران و آگاهی بخشی به جامعه متمرکز کرده است، گفت: زنان ایلامی اگر زمینه مناسبی برای ابراز وجود خود داشته باشند، می توانند به خوبی توانمندی های خود را نشان دهند.

مدیر انجمن زنان ایلام افزود: یادمان نرود زنان ایلامی قانع، صبور و مقاوم بوده و همان زنانی هستند که در هشت سال جنگ تحمیلی از مرزهای این کشور پشت به پشت همسران و فرزندان خود دفاع کردند و با همه ناملایمت ها و نارسایی ها به زندگی خود ادامه می دادند.

علیلیان ادامه داد: به عنوان کسی که سالها در این زمینه کار کرده ام معتقدم آموزش و پیشگیری بهترین و مهمترین راهکار برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی تاکید کرد: باید مسئولان فرهنگی دولتی و تشکل های غیر دولتی یک هدف مشترک که همان تعالی خانواده و اجتماع است را دنیال کنند و با استفاده از همه ظرفیت ها در راستای فرهنگ سازی تلاش کنند.

مدیر انجمن زنان ایلام افزود: جامعه در حال گذار است و اکنون در عصر ارتباطات جمعی ، گسترش رسانه ها و فضای مجازی ذهن زنان بازتر شده و به سرعت هر نوع فرهنگ و رفتاری در جامعه گسترش می یابد.

علیلیان یکی از علت های اصلی بالا بودن آمار خودکشی و خودسوزی در بین زنان ایلامی در دهه 70 را ناشی از تعارضات و تضادهای فرهنگی اعلام کرد و گفت: اکنون زنان ایلامی مطالبه گر هستند از دولتمردان، شوراها و ... با تشکیل گروه های مجازی انتظار دارند که برای رفع مشکلات آنها زمینه مناسب را فراهم کنند.

وی در خصوص عملکرد انجمن در مواجهه با زنان دارای مشکل و مراجعه کننده افزود: چون منابع مالی نداریم در حد امکان خود انجمن با جذب مشارکت مردمی و یا معرفی به مراکز و سازمان های حمایتی سعی در رفع مسائل آنان داریم و پیگیری می کنم تا جایی که بتوانیم گره هی از مشکلات مراجعان برداریم.

وی برگزاری آموزش در دوره های مختلف به منظور توانمندسازی زنان، به صورت شاخه های مختلف آشنایی با تعاون، بازاریابی، سمینار ، بازدید، میدانی و کارگاه آموزشی در شهرستان های مختلف را از جمله فعالیت های انجمن زنان در سالهای اخیر برشمردو گفت: دوره های کنترل خشم، ارتباط موثر، فرزند پروری، آموزش قبل از ازدواج در دانشگاه ایلام نیز با کمک اساتید برجسته برگزار کرده ایم.

وی افزود: پیام این انجمن به تک تک دولتمردان این است که جامعه امروز نیاز به آگاهی دارد و برای این آگاهی و فرهنگ سازی نیاز است که دستگاه های متولی فرهنگ باید آموزش ها را از مهد شروع کنند و برای ارتقا فرهنگی و اجتماعی باید پیشگیری را مقدم بر هر چیزی بدانیم.

وی تاکید کرد: آثار و تبعات یک معضل اجتماعی نظیر اعتیاد، خودکشی، طلاق، تجاوز، خشونت ، قتل و ... در جامعه ماندگار است و علاج موقت آن تنها یک مسکن است ما باید کاری کنیم که ریشه اصلی آسیب اجتماعی در جامعه بخشکد تا همه جامعه را دربر نگیرد.

 بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 250 تشکل غیر دولتی در استان ایلام دارای مجوز است که تنها یک سوم آنها در خصوص زنان، مسایل اجتماعی و فعالیت دارند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار