حشمت الله اسدی؛
مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام از ارتقا زیرساخت های مخابراتی در این استان خبر داد و گفت: فناوری FTTH در تلفن های ثابت شهروندانی ایلام بزودی راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 19 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت الله اسدی اظهار کرد: فناوری ( FTTH) به معنی فیبرنوری تا ساختمان است که یکی از پیشرفته‌ ترین شیوه های ارتباطی دنیا محسوب می ‌شود.
 
وی افزود: در این سرویس به جای کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان یا محل مشتری استفاده می ‌شود و می ‌توان سرویس‌ های گوناگونی همچون تلفن، اینترنت، سرویس ‌های چند رسانه ای و دیگر سرویس ‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار داد.
 
مدیرعامل مخابرات ایلام تاکید کرد: محدودیت در استفاده از سرویس های کابل مسی وجود داشت به طوریکه پهنای باند آن حدود پنج مگابایت بیشتر نبود اما پهنای باند در این فناوری جدید به حدود 100 مگابایت بر ثانیه می رسد.
 
اسدی یادآور شد: تلفن های ثابت با این فناوری جدید این امکان را پیدا می کنند که صدایی با کیفیت و حتی امکان مکالمه تصویری در حد HD داشته باشیم.
 
وی از بهره برداری کامل از این فناوری در ایام هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم در این خصوص، در صورت استقبال مردم به بیش از 2 هزار پورت (مشترک) راه اندازی خواهد شد و چنانچه این میزان نیز به فروش برسد این روند ادامه می یابد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار