استاندار ایلام؛
استاندار ایلام یادآور شد: از مجموع این مسیر 105 کیلومتری تا مرز حدود 75 کیلومتر تا اربعین حسینی چهار بانده می شود و تنها 30 کیلومتر باقی می ماند که به دلیل کوهستانی بودن امکان افتتاح آنها در سال جاری وجود ندارد ولی بدون شک در اربعین 97 شاهد راه اندازی و چهار بانده کردن این مسیرها نیز خواهیم بود.
کد خبر: ۴۸۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 19 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید در جریان بازدید از مراحل اجرایی چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران اظهار کرد: هم اکنون این پروژه در قطعات مختلف توسط پیمانکاران در حال اجراست و در بخش هایی نیز از برنامه زمان بندی شده جلو تر هستیم.
 
وی افزود: با توجه به تردد میلیونی زائران از مرز بین المللی مهران دولت اهتمام ویژه ای را برای بهبود وضعیت زیرساخت های این مرز بویژه از نظر راه های مواصلاتی بکار گرفته و اعتبارات بسیار خوبی در این زمینه اختصاص یافته است.
 
استاندار ایلام یادآور شد: از مجموع این مسیر 105 کیلومتری تا مرز حدود 75 کیلومتر تا اربعین حسینی چهار بانده می شود و تنها 30 کیلومتر باقی می ماند که به دلیل کوهستانی بودن امکان افتتاح آنها در سال جاری وجود ندارد ولی بدون شک در اربعین 97 شاهد راه اندازی و چهار بانده کردن این مسیرها نیز خواهیم بود.
 
مروارید تاکید کرد: هم اکنون با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف همچون شرکت های آب ، برق ، گاز و ارتباطات زیرساخت هماهنگی ها برای برطرف کردن موانع موجود در جریان است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز در این بازدید گفت: یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی استان که از سال 94 کار بهسازی، تعریض و حذف نقاط حادثه ‌خیز آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت جاده ایلام - صالح آباد - مهران و بالعکس است.
 
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: این پروژه در سه قطعه به طول اجرایی 85 کیلومتر با عقد قرارداد با پنج پیمانکار در بخش های مختلف و با اعتباری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال با پشیرفت فیزیکی مناسبی در دست اجرا است.
 
وی تاکید کرد: روند اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی جلوتر است و از سه راهی جندالله تا ورودی کنجانچم (25 کیلومتر) عملیات اجرایی تا قبل از اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیک برود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: مسیر سه راهی ماربره تا مهدی آباد که دارای واریانت سخت و صعب العبوری به طول 10 کیلومتر است و عملیات تونل و خاکبرداری سنگینی دارد در سال 97 تکمیل و به بهره برداری می رسد.
 
میرجعفریان یادآور شد: در مجموع از 85 کیلومتر طول اجرای پروژه چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران، 20 کیلومتر در سال گذشته تکمیل شد و تلاش داریم تا اربعین امسال 30 کیلومتر دیگر از این مسیر تعریض شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری و به سرانجام رساندن طرح های در دست اجرا، استان ایلام از نظر راه های ارتباطی و شبکه زیرساختی توسعه یابد و به مسیری آسان با ترافیک روان برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و صادرات کالا تبدیل شود.
 
 مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت های گوناگون دینی به مکان های مقدس کشورهای عراق و ایران است.
 
روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به 6 هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به 2 کشور سفر می کنند.
 
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال زائران ایرانی عتبات عالیات عراق است.
 
هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
 
انتظارمی رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار