استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: با 10 درصد افزایش نسبت به اربعین پارسال، دست کم یک میلیون و 200 هزار زائر امسال از طریق مرز مهران برای شرکت در ایین اربعین حسینی (ع)در محل کربلای معلی به عراق عزیمت کند.
کد خبر: ۴۷۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 17 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید در نشست ستاد اربعین استان شمار افرادی که بعد از ایین اربعین از طریق استان ایلام و مرز مهران به کشور بر می گردند یک میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد.
 
رئیس ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: اعضای این ستاد با همراهی مردم متناسب با زیادتر شدن اعتماد زائرانی که ایلام ومهران را برای تردد اربعینی از مرز انتخاب کرده اند برای ارائه خدمات بهتر اقدام وتلاش کنند.
 
وی به تلاش و خدمت دستگاه های مختلف برای میزبانی زائران اربعین اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران یکی از ارگان هایی است که همواره در همه حوزه ها در کنار ما خدمت رسانی کرده و با ظرفیت خوبی که در حوزه درمان، حمل ونقل ، سوخت، تامین بالگرد،تهیه غذا و سایر خدمات مسئولیت های مهم بسیاری بر عهده گرفته است و امسال نیز ما را یاری خواهد کرد.
 
مروارید اضافه کرد: طبق پیش بینی هواشناسی امسال در ایام محرم و اعزام زائران در آبان ماه بارندگی بالاتر از حد نرمال وجود دارد و مسلما خدمت رسانی و تمهیدات بیشتری در زمینه اسکان و درمان باید اندیشیده شود
 
وی همچنین به ضرورت اخذ روادید توسط زائران اشاره کرد و افزود: هیچ زائری بدون دریافت ویزا از مرز مهران خارج نمی شود و کشورعراق نیز امسال بر این موضوع تاکید کرده و از ورود غیر قانونی زائران جلوگیری می کند.
 
ورود و خروج حدود سه میلیون زائر اربعین حسینی از مرز مهران در بازه زمانی کمتر از 2 هفته در حالی است که متوسط روزانه تردد زائران از مرز مهران در طول سال شش هزار نفر است.
 
استان مرزی ایلام و به طور مشخص مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان مهم ترین کانون تردد زائران عتبات عالیات ایران وعراق است.
 
استان ایلام در محدوده شهرستان های ایلام ، مهران و دهلران 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد. .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار