کد خبر: ۴۷۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 17 August 2017
حجت‌الاسلام سيدعلي خميني در مراسم بزرگداشت حاج ‌عيسي جعفري، خادم امام خميني(ره) که در بيت امام در قم برگزار شد، گفت: وقتي مطلع شدم قرار است مراسمي را برای تقدير از حاج‌ عيسي برگزار کنند، بسيار پسنديدم و اعلام کردم خود ما حاضريم اين اقدام را انجام دهيم. تقدير از حاج ‌عيسي بيش از همه، وظيفه ماست و چه خوب است که تمام پاسداراني که در جماران حضور داشتند و امام را درک کردند نيز در اين مراسم حضور پيدا کنند.
 
به گزارش جماران او درباره خاطرات خود با حاج عيسي، گفت: بچه‌ها بيش از بقيه رنگ محبت را درک مي‌کنند و مي‌فهمند که کدام محبت راستين و کدام‌يک دروغين است. من از وقتي خود را شناختم، محبت حاج عيسي به امام و بيت امام و خودم را نيز شناختم و اين محبت صميمانه را نسبت به خود درک کردم. حجت‌الاسلام سيدعلي خميني، امام را شخصيتي بزرگ دانست و گفت: مقام معظم رهبري چند سال پيش در مراسم ارتحال امام گفتند: «هرسال از امام گفته‌ايم؛ برخي فکر مي‌کنند ما اغراق کرده‌ايم، ما نه مبالغه کرده‌ايم و نه اغراق؛ تنها بخشي از واقعيت را گفته‌ايم». امامي که رهبر انقلاب ٣٠ سال در تمامي جلساتشان از ايشان نام بردند و در روز ١٤ خرداد به‌طور مفصل درباره خصوصيات امام سخنراني کردند، گفتند ما تنها بخشي از واقعيت را گفته‌ايم.

 او گفت: بعضي از شخصيت‌هاي بزرگ، هاله‌اي دور خود دارند و هرچه به آنها نزديک مي‌شويد، اين هاله و بزرگي شکسته مي‌شود و آن شخصيت براي طرف مقابل عادي مي‌شود؛ اما نکته‌اي که درباره امام وجود دارد، اين است که افراد هرچقدر به امام نزديک مي‌شدند، مجذوبيت، عشق و محبتشان نسبت به امام بيشتر مي‌شد. من اين نکته را از بسيارى از کساني که نزديک امام بودند، شنيده‌ام.
 
او با بيان اينکه امام به معني واقعي کلمه جوان‌گرا بود و به جوانان ميدان مى‌داد، تصريح کرد: جوانان هم حرف امام را مي‌فهميدند.
 
او گفت: تمام هدف دشمن، اين بود که امام را يک رهبر عادي نشان بدهد. نسل شما که امام را درک کرديد، وظيفه داريد به نسل بعد بفهمانيد که امام يک فرد عادي نبود. امام يک رهبر الهي بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار