شهردای مهران بخوانند؛
از شهردار محترم مهران میخواهیم که سریعا این رویه را متوقف کرده و راه حلی منطقی برای حل این مشکل پیدا کنند.اینکه ما برای رهایی از یک مشکل آسانترین راه را بدون در نظر گرفتن تبعات آن برگزینیم به هیچ وجه پسندیده نیست.
کد خبر: ۴۷۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ 16 August 2017

تابناک ایلام ::شاید اکثر ما بر سر این موضوع اتفاق نظر داشته باشیم که حیوانات هم مثل ما انسانها از حقوقی نظیر حق زیست ،تنفس ،خورد وخوراک و حتی رفاه برخوردارند ،اما هنگامه عمل که فرامی رسد، به تنها چیزی که وقع ننهاده وبا چشمانی باز بر آن پای می گذاریم ،همین حقوق حیوانات است .

در جوامع کنونی بمنظور حفظ حقوق حیوانات انجمنها وگروههای مختلفی تشکیل شده است که به محض اطلاع از نادیده انگاری حقوق حیوانات ،در مقابل آن سکوت نکرده وبا برگزاری تجمعات اعتراضی ،یادداشتها ومطالب اعتراضی در رسانه ها ،بصورت نرم از تضییع حقوق حیوانات جلوگیری به عمل می آورند . در طول سالیان اخیر نیز در کشور ما شاهد شکل گیری تجمعات اعتراضی مشابهی به رویکر غیر منطقی برخورد با حیوانات بر خورده ایم .

هواداران وحامیان حقوق حیوانات براین باورند که ایجاد درد ورنج برای حیوانات درست نیست،نباید خورده شوند ،یا در قفسها وباغ وحشها اسیرشده ویا اینکه از آنها برای تحقیقات علمی استفاده شود . و خصوصاً اینکه نباید برای توسعه زندگی انسان‌ها به محیط زندگی آنان تجاوز شود. آنها معتقدند که جانوران دارای حقوق قانونی و اخلاقی معینی هستند که شامل حق آسیب و آزار ندیدن نیز می‌گردد.

در فقه مترقی اسلام مقررات ویژه ای برای رعایت اخلاق در برابر حیوانات و حفظ حقوق آنها ذکر شده است . این قوانین شامل روش کشتن جانوران، عدم خشونت در هنگام ذبح، و رفتار اخلاقی با جانوران اهلی می‌شوند.سیره پیامبر بزرگ اسلام در شکل‌گیری نگرش مسلمانان به حقوق جانوران نقش مهمی داشته و بسیاری از قوانین فقهی اسلامی دربارهٔ این مسئله برآمده از آموزه‌های پیامبر در هنگام زندگیش هستند.

برای همه ما چه معتقدین به سنت پیامبر و چه باورمندان به عواطف  انسانی ،بی رحمی و شقاوت با حیوانات اصلا قابل قابل پذیرش نیست. رفتار ما با حیوانات باید توام با رعایت حقوق آن ها بوده و به عنوان یک مخلوق می بایست به آنها احترام بگذاریم. ولی متاسفانه در جامعه امروزی ما حقوق حیوانات به کلی نادیده گرفته شده است.

همه این اعتقادات وباورهای انجمن ها وهوادارن حقوق حیوانات به کنار ،انسانیت هم به کنار ،مگر ما مسلمان نیستم ؟! مگر غیر ازاین است که دین های توحیدی اهمیت ویژه ای برای حیوانات وحفظ حقوق آنها قایل بوده اند ؟پس این همه قساوت وبی رحمی نسبت به حیوانات  نشات گرفته از چیست؟ 

حال با وجود تمامی موارد گفته شده و علیرغم افزایش آگاهی مردم به حقوق حیوانات، بازهم شاهد شکل گیری انواع خشونت در برخورد با حیوانات اهلی از نحوه ذبح حیوانات گرفته تا نحوه حذف حیوانات اهلی نظیر سگهای ولگرد در شهرهای مختلف استان ایلام هستیم.

این روزها شهرداری مهران شیوه ای نوین را در مسیر رفاه حال حیوانات خصوصا سگ ها در پیش گرفته اند، این روش جدید، زدن تیر خلاص به حیوانات و خصوصا سگ هاست.متاسفانه گزارش شده که عوامل و نیروهای شهرداری مهران به مانند رزم جوهای فیلم های وسترن اسلحه به دست به دنبال سگ های ولگرد سطح شهر افتاده و این حیوانات زبان بسته به وسیله آنها  کشته شده ودر منطقه ای دوردست وخارج از شهر دفن می شوند.

شهرداری ها طبق قانون برای ساماندهی سگ های ولگرد وظیفه داشته و این وظیفه بدون شک شکار سگ ها نیست. شهرداری باید با استفاده از امکانات و دانش روز راهی برای مقابله با سگ های ولگرد پیدا کند، ولی این راه نباید آسانترین راه از نظر آنها، که شکار سگ است باشد.

از شهردار محترم مهران میخواهیم که سریعا این رویه را متوقف کرده و راه حلی منطقی برای حل این مشکل پیدا کنند.اینکه ما برای رهایی از یک مشکل، آسانترین راه را بدون در نظر گرفتن تبعات آن برگزینیم به هیچ وجه پسندیده نیست.

شلیک گلوله به یک حیوان بی آزار آن هم سگ که با رفتارش به مظهر وفا در بین حیوانات مشهور است، در نوع خود  بی رحمی است. ولی متاسفانه وقتی این شلیک در ملاء عام بوده و حتی بچه ها هم نظاره گر آن باشند ،این فاجعه عمق بیشتری پیدا می کند.این خواست همه ما ازفعالین رسانه گرفته تا افراد حساس به حقوق حیوانات وانجمنهای دفاع از حقوق حیوانات  است؛ "شهرداری مهران هرچه سریعتر این رویه را متوقف کرده و روال خود را تغییر دهند".

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
شهردارمهران اگر خیلی دوست داره برای رفاه شهروندان مهرانی کاری انجام بده حداقل خیابان ها و کوچه های شهرآسفالت کنه که شاید از این فضای روستاگونه دربیاد نه اینکه مامورهای شهرداری بفرسته دنبال سگ پیدا کردن.
حجت حقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
دوستان قلم به دست هنوز سگ های ولگرد مورد لطف قرارتون ندادن که اینگونه قلم می زنید اگه یه روز خودتون رو دنبال کنن از شهردار انتقاد می کنین چرا برخورد نمی کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار