سلیمان رستمیان در گفت و گو با تابناک :
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: واقعا نمیدانیم چه بکنیم که صدایمان به جایی برسد، فریادها زدیم ، دم در اتاق مسئولین نشستیم و...ولی همه بی فایده بود. زمانی که آقای وزیر نفت به ایلام تشریف آوردند، بنده 600پرونده فارغ التحصیل شرکت نفت ،با امضای آقای مهندس مروارید را به ایشان تحویل دادم ، بعد از آن نیز پیگیر شدم ،ولی گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
کد خبر: ۴۷۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 17 August 2017
 در تقویم ملی کشور ما روزهای خاص وقابل تکریم فراوانی وجود دارد ،برخی از آنان روزها بدلیل اهمیت وتقدسی که دارند از آنها به ایام الله تعبیر شده است .اما امروز 26مرداد ماه در تقویم ملی ما روز خاص تر یاد آوذ روزهای تلخ وشرینی برای ملت قهرمان ایران است .این روز نماد آزادگی ومقاومت ملتیست که تن ندادن به ذلت و مقاومت در مقابل ظلم وزور از ویژگی های برجسته آنهاست . 26مرداد سالروز بازگشت آزادگان به مام میهن برای همیشه تاریخ به نام روز مقاومت وآزادگی نه تنها در تقویم، بلکه در روح وجان ایرانیان ثبت وضبط شده است. به همین مناسبت برای آگاهی از چند وچون برنامه های خاص این روز،به سراغ مدیردستگاهی رفتیم که مسئولیت برنامه ریزی ،اجرا و رتق وفتق امور آزادگان برعهده ان قرار داده شده است .
 
به گزارش تابناک ایلام ؛به مناسبت سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان گفتگویی را با مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان ایلام ترتیب دادیم ،مدیرکل با تبریک این روز بزرگ به ملت ایران وهمه آزادگان مقاوم وخانواده های صبور آنان اظهار کرد : فرا رسیدن 26 مرداد ماه سالروز بازگشت مقتدرانه ایثارگران و آزادگان که پس از سال ها سختی  ناشی از تحمل زندان های رژیم بعثی،سرافرازانه به مهین بازگشتند را به این جان برکفان سالهای جنگ و خانواده های محترمشان تبریک عرض می کنم .
 
 سلیمان رستمیان گفت :همه ما میدانیم که در 26 مرداد ملت ایران ،برای دیداربا   فرزندان عزیزخود که در جریان دفاع از خاک و ناموس این کشور ،در چنگال دشمن بودند لحظه شماری می کردند .در این روز تاریخی این انتظار به پایان رسید و برای همیشه در یادهاوتاریخ کشور جاودانه شد. 
 
وی افزود :دوران دفاع مقدس به عنوان عرصه بسیار مهم ،پیامدها ،دستاوردها وتوفیقاتی برای رزمندگان داشت. عده ای از این عزیزان به شهادت نائل آمدند و به مولای خود حضرت ابا عبد الله حسین (ع) پیوستند و تعدادی دیگر با تنی مجروح در بیمارستان بستری شدند و به درجه جانبازی رسیدند . عده ای دیگر نیز در معرض امتحان سخت اسارت قرار گرفتند و این عزیزان دوره ی سخت اسارت را به آزادی و سرافرازی تبدیل کردند و مایه  افتخار این نظام و کشورمان شدند.
 
رستمیان خاطر نشان کرد : این مقاومت و شجاعت و عدم تسلیم شدن در برابرفشار های دشمن باعث شد که آزادگان خود رابه عنوان یک پدیده و انرژی درونی تشیع  به جهانیان بشناسانند.
 
وی به سختی های دوران اسارت آزادگان اشاره کرد و افزود :این روزها یادآورخاطرات و مشقت های روزهایی است که  آزادگان عزیزمان در اردوگاه های مخوف رژیم بعث مظلومانه به شهادت رسیدند و لب به اعتراف و دادن اطلاعات نگشودند و شکنجه های آنان برای تسلیم شدن اسراء در راستای سرپیچی از اهداف و آرمان های انقلاب ناکام ماند .
 
وی یادآور شد: شهدای ما درقبرستان های دست جمعی اطراف اردوگاه های عراق بدون آداب کفن و دفن به خاک سپرده شدند و به لقای الله پیوستند وامروز یاد و خاطر آن عزیزان ، شهیدانی چون صارم طهماسبی و لشکری ها و دیگر شهدای والا مقام را گرامی می داریم و به روح آن ایثارگرانی که عمرشان به سر رسید و از میان ما پر کشیدند درود میرستیم.
 
 رستمیان با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند؛
ایثار گران همانند "الماس های درخشان هستند "گفت :در این جا درخشان یک تفسیر است از صیقل خوردن سنگ های قیمتی تا رسیدن به مرحله ای که ارزش و زیبای منحصر به خود را در این جریان پیدا میکند و ایثار گران نیز همانند این سنگ ها صیقل خوردند و رنج دوران کشیدند و حال ،به سرمایه های گران بهای ملتمان تبدیل شدند.
 
مدیرکل بنیاد شهید استان تصریح کرد:استان ایلام در دروان دفاع مقدس تعداد 334 آزاده داشت که این تعداد پس از بازگشت به کشور در دستگاه های دولتی و اداری مشغول شدند .بعضی از این عزیزان بعد از گذراندن دوره تحصیلات عالیه  در محافل  علمی و دانشگاهی مشغول فعالیت و تدریس شدند. و قریب بر 85 درصد آنان تاکنون بازنشسته شده اند .
 
رستمیان افزود : در راستای تکریم و تجلیل از مقام  این عزیزان ،نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسئولین همه خود را مکلف می دارند در چهار چوب قوانینی که در این راستا تصویب و مصوب شده است ،به ایثارگران عزیز خدماتی از طریق سیستم بنیاد شهید و دستگاههای اجرایی ارائه دهند .
 
وی خاطر نشان کرد: در این رابطه تمام خدماتی که لازم به ارائه بوده در حداقل ها صورت گرفته و حال انتظاراتی نیز وجود دارد که به دلیل برآورده نشدن اعتبارات تحقق پیدا نکرده است . تمام عزیزانی که در این راستا مسئولیتی دارند در تلاشند که به صورت صددرصد و کامل ،نیاز ایثارگران را برآورده کنند.
 
وی گفت: خوشبختانه آزادگان ماجز فشار های روانی آن دوران مشکل خاصی ندارند ، که این مورد نیز با هیچ گونه محدودیتی  تحت کنترل درمانی بنیاد قرار دارد.  خانواده های این عزیزان نیز از لحاظ درمانی محدودیتی  ندارند. جز کسانی که تحت پوشش درمانی نیرو های مسلح هستند  و در آن مسیر خدمات خود را دریافت می کنند .
 
وی افزود:از دیگر خدمات که قانون برای آنها تصویب کرده ،بحث آموزش فرزندان ایثارگران می باشد که این امر نیز در حال اجرا می باشد .
 
وی تاکید کرد:  بعضی از این عزیزان انتظاراتی در خصوص جذب فرزندان خود  در ارگان های دولتی را دارند که این موضوع با توجه به نبودظرفیت ها  وبه بن بست رسیدن سازمان های دولتی در جذب نیرو مقدور نیست . ولی در گذشته تعدادی از فرزندان  این عزیزان جذب ئدستگاهها شده و هم اکنون مشغول فعالیت اند. اما تعداد کثیری ازآنان فعلا موفق به جذب نشده اند که مورد انتظاراین آقایان است  .از کسانی که در کانون های تصمیم و تصمیم گیری قرار دارندخواهشمندیم ،نگاهی برای اشتغال و بیکاری کل فرزندان ایثارگران استان داشته باشند .
 
رستمیان یادآور شد: با توجه به برنامه ششم توسعه برای جذب فرزندان ایثارگران و جانبازان ،جذب بالای 70درصد  تصویب شد ،ولی این مصوبه  کماکان به مرحله اجرا در نیامده و قانون سهمیه جذب هم متاسفانه در استان به آن صورت اجرایی نشده است .  سهمیه ای که برای این عزیزان تامین کردیم ،علیرغم جذب اعتبارات ،سازمان های دولتی حاضر به پذیرش آن نشدند. اما همچنان در تلاشیم که این مشکل نیز برطرف شود ودر این خصوص  نیازمند همکاری دیگر ارگان های کشوری و استانی  می باشیم .
 
 وی افزود: پتروشیمی و نفت و گاز استان ایلام  هیچ تاثیری برای اشتغال ما ندارد، زیرا در اختیار ما نیستندوکسانی که این ظرفیت را در اختیار دارند در ایلام حضور ندارند. تلاش های ما فقط با  وعده  و وعید هایی از طرف آنهاپاسخ داده می شود .البته  باید نگران این نیز باشیم که سن استخدامی جوانان ما روز به روز در حالا بالا رفتن است واین موضوع می تواند یک هشدار جدی باشد .
 
وی در پایان گفت: دیگر واقعا نمیدانیم چه بکنیم که صدایمان به جایی برسد، فریادها زدیم ، دم در اتاق مسئولین نشستیم و...ولی همه بی فایده بود. زمانی که آقای وزیر نفت به ایلام تشریف آوردند، بنده 600پرونده فارغ التحصیل شرکت نفت آنهم با امضای آقای مهندس مروارید را به ایشان تحویل دادم ، بعد از آن نیز پیگیر شدم ،ولی گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
آقای رستمیان فقط بلد هستند خوب حرف بزنند و به دیگر ادارات بدون توجه وضعیت و مقررات آنها تهمت بزنند . آقای رستمیان اگر شما اهمیت برای ایثارگران قائل بودید با تاخیر چهار ساعته به جلسه بزرگداشت آنها نمی رفتی که منجر به قهر و واکنش امام جمعه محترم شود . وزیر نفت هم اگر قرار باشد هر شهری برود ششصد نفر به ایشان معرفی کنند که باید تولید را تعطیل کند و وزارت جدید کار ایجاد کند اینطور هم که جنابعالی می فرمایید نیست ، آقای وزیر یک تشت به نام نفت و گاز و پتروشیمی دارد که فعلا پر شده ، اگر یک قطره آب اضافه کنی حتما یک قطره می ریزد . لطفا به کارهای خودتان برسید نه با این حرفهای عامه پسند به دیگران تهمت بزنی ، من از دوستانمان در استانداری می خواهم که از شرکتهای تابعه نفتی در استان استعلام بگیرند و تعداد کارکنان بومی و تعداد ایثار گرانی که استخدام شده اند گرفته و اطلاع رسانی کنند من دهها نفر را در شرکت خودمان می شناسم که با سهمیه ایثار گری استخدام و رسمی شده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار