رئیس جهاد کشاورزی ایوان با اشاره به اینکه برداشت محصول انگور عسکری از 10 مردادماه در این شهرستان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود سه هزار تن انگور توسط باغداران تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۴۷۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱ 15 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس سرتنگی اظهار کرد: سطح کل باغ های این شهرستان 828 هکتار است که از این میزان 390 هکتار به انگور اختصاص دارد.
 
وی افزود: از مجموع تاکستان های این شهرستان 310 هکتار به انگور عسکری و 80 هکتار به انگور یاقوتی اختصاص یافته که در نوع خود از مرغوب ترین محصولات در سطح استان و کشور بوده و تاکنون 100 تن انگور عسگری برداشت و روانه بازار شده است.
 
رئیس جهاد کشاورزی ایوان میزان اشتغالزایی در باغ های سطح شهرستان ایوان را بصورت مستقیم 800 نفر و بصورت غیر مستقیم یک هزار و 500 نفر اعلام کرد و یادآور شد: میانگین تولید این محصول در هر هکتار 25 تا 30 تن و بصورت موردی نیز 52 تن در هر هکتار است.
 
سرتنگی گفت: فاز مطالعاتی پمپاژ منطقه روان میان شهرستان ایوان در راستای توسعه باغات انگور به مساحت 240 هکتار به پایان رسیده و در صورت فراهم شدن شرایط طی سالجاری یا سال 97 کلنگ اجرا شدن آن به زمین زده می شود.
 
وی با بیان اینکه کار برداشت انواع انگور و میوه های دیگر از سطح 828 هکتار اراضی باغی ایوان ادامه دارد، افزود: سالانه 10 هزار تن میوه به ارزش اقتصادی 60 میلیارد ریال از باغ های این شهرستان تولید می شود.
 
رئیس جهاد کشاورزی ایوان اضافه کرد: تغییر روش های نگهداری محصولات، اصلاح روش های آبیاری ، اجرای سیستم مکانیزه آبیاری و مبارزه با آفات از عوامل موثر در افزایش تولید در این شهرستان است.
 
مجموع اراضی کشارزی شهرستان ایوان 20 هزار هکتار است که 828 هکتار آن باغی و بیش از 19 هزار هکتار را اراضی زراعی تشکیل داده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار