معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: رتبه های کنکوری که دانش آموزان این استان امسال کسب کرده اند، در طول 10 سال اخیر بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۴۷۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴ 14 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ اسفندیار رستم زاد افزود: از مجموع 12 هزار دانش آموز استان ایلام که امسال در کنکور سراسری شرکت داشته اند، بیش از 100 نفر رتبه های بین یک تا یک هزار و 500 را کسب کرده اند.
 
وی ادامه داد: همچنین از مجموع این افراد 13 دانش آموز رتبه زیر 100 و پنج دانش آموز نیز رتبه زیر 10 را داشته که در رشته های مختلف علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی بوده اند.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه بیشتر دانش آموزانی که رتبه های برتر کنکور را کسب کرده اند، پسر هستند علت ارتقا رتبه کنکوری دانش آموزان این استان را شرکت در کلاس های کنکوری، برگزاری المپیادها، افزایش میانگین نمرات دانش آموزان به علت تلاش و پشتکار آنها عنوان کرد.
 
رستم زاد تاکید کرد: از مجموع 12 هزار دانش آموز ایلامی که امسال در کنکور شرکت کرده اند، پیش بینی می شود بصورت میانگین 33 درصد آنها در مراکز آموزش عالی پذیرفته شده ولی درصد قبولی دانش آموزان رشته های ریاضی و انسانی بالای 50 درصد است.
 
وی علت پایین بودن قبولی دانش آموزان رشته تجربی را تعداد بالای آنها عنوان کرد که زیر 50 درصد خواهند بود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار