معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: طبق دستور العمل سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حفاظت از گونه های در معرض انقراض، خرس قهوه ای، گوزن زرد و غاز پیشانی سفیدزیستگاه هاتی این استان تحت حفاظت زیست محیطی قرار می گیرند.
کد خبر: ۴۷۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 14 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی طاهر سارایی  اظهار کرد: بنا به بخشنامه و ابلاغیه سازمان حفاظت محیط زیست همه استان های کشور مکلف به حمایت از 30 گونه جانوری شاخص و مهم در معرض انقراض با تعداد جمعیتی محدود هستند که در استان ایلام نیز این سه گونه انتخاب شده است.
 
وی توضیح داد: گونه های انتخاب شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست از نوع گونه های اصلی با تعداد جمعیتی محدود هستند که با حمایت از این گونه های زیرشاخه ها و زیرگونه های زیادی از حیات وحش نیز به خودی خود مورد حمایت قرار می گیرند.
 
سارایی افزود: در این طرح زیستگاه ها و منابع غذایی گونه های تحت حمایت احیا می شوند و تهیه آمار و نقشه پراکنش ، نصب تابلوهای هشدار دهنده، بررسی عوامل تهدیدکننده زیستگاه و جمعیت گونه ها، آموزش به عشایر و جوامع محلی و راهکارهای اجرایی برای حفاظت مطلوب از گونه های در معرض خطر در دست اقدام است.
 
وی یادآور شد: برای بهبود شرایط زیستی و افزایش جمعیت گونه های در معرض انقراض این طرح چتر حمایتی در نظر گرفته شده که برای تامین اعتبار، این پروژه زیستی باید در شورای برنامه ریزی استان ایلام مطرح شود.
 
وی اظهار کرد: با همکاری دستگاه های مرتبطی چون جهادکشاورزی، امور عشایری و منابع طبیعی بهره برداران به ویژه روستاییان و عشایر مکلف به جلوگیری از تخریب یا تصرف زیستگاه ها و رعایت حق آبه وحوش هستند.
 
به گفته سارایی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام علاوه بر این سه گونه معرفی شده از سوی سازمان از گونه های مهم و شاخصی چون پلنگ، هوبره، افعی دم عنکبوتی حمایت می کند./م
ایرنا
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار