رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: کشتار و عرضه مرغ زنده خارج از محیط کشتارگاه ممنوع است و عرضه کنندگان باید مرغ مورد نیاز مصرف کنندگان را از کشتارگاه های مجاز تهیه کنند.
کد خبر: ۴۷۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 13 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر سعید صیدیوسفی اظهار کرد:عرضه مرغ زنده و مصرف گوشت مرغ درحالی که در شرایط غیر بهداشتی و بدون نظارت دامپزشکی کشتار و عرضه شده سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازد.
 
وی همچنین به کمبود کشتارگاه در استان ایلام اشاره و ان را از عوامل شیوع پدیده غیر بهداشتی عرضه مرغ زنده و یا ذبح در شرایط و مکان های غیر بهداشتی عنوان کرد.
 
وی گفت: یک کشتارگاه سپید مرغ مانشت با کشتار 2 هزار قطعه مرغ در روز تنها کشتارگاه مرغ فعال استان ایلام است.
 
وی افزود: با این وجود بسیاری از فروشندگان و عرضه کنندگان مرغ مورد نیاز را از تنها کشتارگاه فعال استان یا استان های همسایه تامین می کنند.
 
صیدیوسفی یادآور شد: برای رفع مشکل کمبود کشتارگاه مدرن در استان ایلام مجوز تاسیس و ایجاد چهار کشتارگاه صادر شده است که کشتارگاه های در حال ساخت کارزان از توابع سیروان و آبدانان در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.
 
وی با بیان اینکه کشتار و مصرف مرغ زنده مخاطرات زیستی برای محیط و مصرف کنندگان دارد، تاکید کرد: هیچگونه نظارتی بر روی سلامت مرغ های ذبح شده در خارج از کشتارگاه نمی شود.
 
صیدیوسفی افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و با توجه به اینکه طیور عامل انتقال برخی بیماری های مشترک انسان و دام از جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند، نظارت بر سلامت مرغ قبل، حین و بعد از کشتار در کشتارگاه ها انجام می گیرد.
 
وی با بیان اینکه با فروشندگان و عرضه کنندگان مرغ زنده به طور جدی برخورد می شود، یادآور شد: در ماه گذشته 21 واحد متخلف عرضه گوشت و مرغ غیر بهداشتی درایلام پلمب شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار