معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه 40 درصد مدارس مناطق عشایری استان در کانکس و چادر دایر می شود، از کاهش مدارس چادری مناطق عشایری این استان در اول مهرماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 13 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مهرانگیز جلیلیان افزود: با هدف ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی جدید 10 کانکس جدید خریداری که جایگزین مدارس چادری در این مناطق می شوند.
 
وی ادامه داد: هم اینک از مجموع 200 مدرسه عشایری استان 80 مدرسه معادل 40 درصد به علت تراکم پایین جمعیت بصورت کانکس و چادری و مابقی ساختمان آموزشی دارند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه از 80 مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز 36 مدرسه چادری است گفت: این مدارس چادری با خریداری کانکس های جدید اول مهرماه به 26 مدرسه کاهش می یابد که در مناطق صعب العبور عشایری دایر می شوند.
 
جلیلیان با اشاره به تحصیل سه هزار دانش آموز مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی آینده افزود: این دانش آموزان بصورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می گیرند.
 
به گفته وی، بر اساس هماهنگی های انجام گرفته با مدیران مدارس کتاب های درسی دانش آموزان عشایری از طریق مدارس سفارش و در اختیار آنها قرار می گیرند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: عمده آمار دانش آموزان عشایری استان ایلام مربوط به مناطق هلیلان، مهران، دهلران و ملکشاهی است و برای تحصیل آنها تنها از فرهنگیان آموزش و پرورش استفاده می شود.
 
به گفته جلیلیان، به منظور توانمند کردن معلمان و ارتقا کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری طرح راهبران آموزشی با بکارگیری 45 فرهنگی انجام و این افراد با ورود به کلاسهای چند پایه این مناطق کمک کار معلمان و دانش آموزان می شوند.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام روند پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر این استان را در سال تحصیلی جاری مطلوب ارزیابی کرد و تعداد معلمان این مناطق را 250نفر برشمرد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار