مدیر امور عشایری ملکشاهی گفت: جامعه عشایری این شهرستان با تولید محصولات مختلف به ارزش اقتصادی 400 میلیارد ریال در سال نقش ویژه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و رونق اقتصادی ایفا می کنند.
کد خبر: ۴۷۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 13 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عنایت الله سلیمانی اظهار کرد: شهرستان ملکشاهی با دارا بودن اقلیم سردسیر و گرمسیر و مراتع وسیع کوهستانی یکی از مناطق پرجمعیت عشایری استان را به خود اختصاص داده است .
 
وی افزود: این شهرستان یک هزار و 400 خانوار عشایری با جمعیت 6 هزار نفر دارد که بیش از یک چهارم کل جمعیت شهرستان را تشکیل داده اند و با توجه به تولید و عرضه محصولات متنوع نقش ممتازی در رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
 
مدیر امور عشایری ملکشاهی یادآور شد: تولید سالانه یک هزار و 200 تن گوشت قرمز ، 2 هزار و 800 تن شیر و و دیگر فرآورده های لبنی ، 2 هزار و 500 تن محصولات زراعی ، 240 تن پشم و مو ، 70 تن روغن ، 13 تن عسل و 214 تن محصولات باغی بخشی از محصولاتی است که عشایر این شهرستان سالانه به بازار مصرف عرضه می کنند.
 
سلیمانی تاکید کرد: طی سال های اخیر عشایر به تولید صنایع دستی توجه خاصی داشته به گونه ای که سالانه چهار هزار و 300 متر مربع انواع بافته ها از قبیل گلیم و جاجیم و 2 هزار و 500 مورد صنایع دستی تولید و در بازار عرضه داشته اند.
 
وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی تولیدات عشایر ملکشاهی معادل 400 میلیارد ریال در سال است، اضافه کرد: عشایر این شهرستان در دوران دفاع مقدس نیز از پیشقراولان عرصه دفاع از کیان و مرزهای استان بودند و هم اکنون نیز یار و مددکار نیروهای مرزبانی در حراست از نوار مرزی هستند و با استقرار در مناطق کوهستانی به عنوان یک پایگاه انتظامی به مرزداران کمک می کنند./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار