سرهنگ جلال میرزابیگی؛
رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی استان ایلام شورای معتمد پلیس را تشکلی مردمی عنوان کرد که در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است.
کد خبر: ۴۷۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 13 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛سرهنگ" جلال میرزابیگی "در نشست هم اندیشی شورای معتمد پلیس که با حضور جمعی از بزرگان ، ریش سفیدان و اعضاء این شورا تشکیل شد ، اظهار داشت: امروزه پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری خود مصمم است از ظرفیت بزرگ مشارکت و همراهی مردم در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی استفاده بهینه نماید.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای معتمد پلیس در سطح استان بدون هیچ گونه چشمداشتی وارد این میدان شده اند گفت: شورای معتمد پلیس تشکلی مردم است که در راستای پیشگیر ی از جرایم و آسیب های اجتماعی به کمک پلیس آمده است.
 
رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه به مهمترین آسیب ها و جرایم موجود در سطح استان پرداخت و بر لزوم استفاده از ظرفیت عظیم بزرگان ایلات و طوایف در قالب شورای معتمد پلیس برای کاهش و کنترل این آسیب ها تأکید کرد.

وی گفت: رده های مختلف انتظامی استان در مرکز استان و شهرستان های تابعه بایستی با احصاء آسیب ها و جرایم غیر امنیتی و تقسیم بندی برمبنای جغرافیای جرم از همفکری ، همراهی بزرگان در حل و فصل این موضوعات استفاده نماید.

سرهنگ "میرزابیگی "فرهنگ سازی و آموزش همگانی را اولویت برنامه ها و نیروی انتظامی در شورای معتمد پلیس عنوان کرد و گفت: با وجود بهره مندی از بزرگان صاحب فکر و با تجربه می توان از دامنه دار شدن بسیاری از اختلافات مالی ، ملکی و خانوادگی پیشگیری کرد.
 
وی نزاع های فردی و دسته جمعی را از دغدقه های اصلی پلیس استان عنوان کرد و گفت: توجه به مقوله آموزش همگانی و ترویج فرهنگ ، گفت و گو در بین جوانان این معضل اجتماعی در استان را تا پایین ترین سطح کاهش داد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام واحدهای مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و مدیریت دفتر تحقیقات کاربردی را دو حوزه اصلی نیروی انتظامی در مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در سال های اخیر رویکرد علمی مناسبی را برای پیشگیری از آسیب ها و مقابله با جرایم پیش گرفته است .

در ادامه این نشست "کارزانی" دبیر شورای معتمد پلیس طی سخنانی با اشاره به استفاده این شورا از ظرفیت تمامی ایلات و عشایر استان، گفت:نیرو ی انتظامی در واقع پیشرو در جلب مشارکت مردم و حفظ سرمایه های اجتماعی در جامعه است.

دبیر شورای معتمد پلیس تصریح کرد: هدف این شورا کمک به سالم سازی جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و بزرگانی که در این شورا قدم نهاده اند آماده اند تا از تجربیات و نفوذ خود در پیشگیری از جرایم استفاده نمایند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار