مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: با اجرای طرح رونق تولید و رفع موانع، 50 واحد صنعتی راکد و غیرفعال این استان در مدت چهار سال فعالیت دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشته است.
کد خبر: ۴۷۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱ 13 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مرتضی دارایی با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت 21 مردادماه روز حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: افزون بر ۹۲ درصد از صنایع فعال در کشور، صنایع کوچک و متوسط هستند که ۴۵ درصد اشتغال صنعتی را ایجاد کرده اند.

وی به نقش صنایع کوچک در اشتغال، تولید ملی و صادرات افزود: توجه به صنایع کوچک و متوسط گامی مهم در جهت تحقق یافتن منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه مقوله اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از تولیدات داخلی و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام تاکید کرد: دولت دوازدهم نیز در راستای سیاست های مورد توجه مقوله اقتصاد مقاومتی مورد تاکید معظم له در تلاش است تا با توانمند سازی و تقویت صنایع کوچک و متوسط صادرات 2 میلیارد دلاری را عملی کند.

دارایی یادآور شد: اولویت اصلی دولت بهبود فضای کسب و کار و توجه ویژه به بخش خصوصی است و راه تحقق این مهم تاکید و توجه به تولیدات داخلی با هدف اشتغالزایی است.

وی با اشاره به مزایای استقرار شهرک ها در نواحی صنعتی گفت: یکی از مشوق های قانونی استقرار صنایع در شهرک های صنعتی مشوق های مالیاتی است، بر اساس قانون، مالیات واحدهای صنعتی متناسب با محل استقرار، مشمول معافیت مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال خواهد بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام افزود: ماموریت اصلی و کار ویژه شرکت شهرک های صنعتی واگذاری زمین به سرمایه گذاران است که به دنبال تاکید مسئولان برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از جمله رفع مشکل های واحدهای کوچک و متوسط، این شرکت آماده توسعه خدمات خود در این حوزه با شرایط خاص است.

دارایی تاکید کرد: مدل‌های حمایتی مختلفی برای پشتیبانی صنایع وجود دارد که از جمله آن‌ها می توان به تورهای صنعتی آموزشی، حضور در نمایشگاه‌ها، ایجاد شرکت‌های خدمات صادراتی، خوشه‌های صادرات، شبکه ‌سازی و توسعه خوشه‌ها، ایجاد مجتمع فناوری اطلاعات و تشکیل اتحادیه و تعاونی صنایع پایین ‌دستی پتروشیمی اشاره کرد.

وی دریافت هزینه انشعاب برق واحدهای متقاضی استقرار در شهرک های صنعتی طی اقساط پنج ساله و بدون بهره، برگزاری تورهای صنعتی بصورت رایگان، اجرای دوره های آموزشی مدیریتی مهارتی و کارآفرینی بصورت رایگان، بازدید از نمایشگاه های دائمی و بین الملی در قالب هیات تجاری، حمایت از برگزاری غرفه های نمایشگاهی و پرداخت تسهیلات با نرخ بهره کم و اقساط بلند مدت را از دیگر مشوق های این شرکت برای سرمایه گذاران اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام اضافه کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان در برنامه های اقتصاد مقاومتی برای احیا و حمایت از صنایع کوچک نیازمند کمک رسانه ها است چرا که بسیاری با اهمیت و ظرفیت های این حوزه آشنایی ندارند.

۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱ شهرک تاکنون به بهره برداری رسیده است، در مجموع ۵۵۰ واحد پروانه بهره برداری صنعتی در استان ایلام صادر شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار