رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام از تداوم گرمای هوا استان در هفته جاری خبر داد و گفت: هوای استان از فردا نسبت به امروز یک تا 2 درجه افزایش می یابد و گرمای هوا همچنان تداوم دارد.
کد خبر: ۴۷۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 12 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست اظهار کرد: غلظت ابرناکی هوا تا عصر امروز بیشتر می شود و این تراکم ابرها موجب رگبار های پراکنده باران در ارتفاعات و مناطق کوهستانی می شود.
 
وی افزود: از فردا نیز وزش باد در آسمان استان وزش می گیرد و این وزش تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و با وجود تداوم گرما اما شدت آن کمتر از روزهای گذشته است.
 
میهن پرست یادآور شد: طی هفته جاری نوسان دمایی در مناطق گرمسیری استان ایلام به 50 و نقاط سردسیر و معتدل نیز به 40 درجه سانتیگراد می رسد.
 
وی در مورد گرد و غبار اظهار کرد: با بررسی نقشه ها و الگوهای ماهواره ای هنوز هیچ کانونی از گرد و غبار در کشورهای مبدا عراق و سوریه مشاهده نشده است.
 
میهن پرست از مسئولان و مردم خواست با توجه به گرمای هوا نسبت به رفع نواقص منابع سرمایشی و نیز مصرف بهینه حامل های انرژی همچون آب و برق اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
وی به سالمندان و کودکان توصیه کرد از حضور در مناطق باز در ساعات گرم روز برای جلوگیری از گرما زدگی اجتناب کنند.
 
استفاده از سایبان برای کولرهای آبی و کندوی زنبورهای عسل، استفاده از کولر گازی به جای کولرهای آبی، به کارگیری سیستم های تهویه برای محل نگهداری احشام از دیگر توصه های میهن پرست به مردم و کشاورزان برای در امان ماندن از گرما و کاهش اتلاف انرژی و بروز خسارت در میان کشاورزان بود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار