مستندساز ایلامی گفت: مستند محیط بان و پلنگ به بخش نهایی جشنواره Jackson Hole آمریکا به عنوان معتبرترین جشنواره حیات وحش جهان راه یافت و برای اولین بار یک فیلم از ایران به بخش نهایی این جشنواره مهم راه یافته است.
کد خبر: ۴۷۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 12 August 2017
 
به گزارش تابناک ایلام ؛ فتح الله امیری تهیه کننده این اثر زیست محیطی  اظهار کرد: برای نخستین بار است که یک فیلم از ایران به رویداد مهمی جهانی در حوزه تولیدات زیست محیطی راه پیدا می کند.
 
وی افزود: جشنواره دوسالانه Jackson Hole هر 2 سال یکبار در ایالت وایومینگ آمریکا و در حاشیه پارک ملی Grand Teton میزبان بهترین تولیدات در حوزه حیات وحش است.
 
وی یادآور شد: فیلم مستند محیط‌بان و پلنگ در بخش انسان و طبیعت از بین بیش از 600 فیلم رسیده به جشنواره بعد از تایید و رای مثبت داوران در کنار سه فیلم مستند دیگر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت.
 
وی گفت: مرحله نهایی جشنواره Jackson Hole در تاریخ 24 الی 29 سپتامبر برابر با 2 الی هفت مهر سال جاری برگزار می شود میزبان فیلم های برگزیده از کمپانی های مطرح فیلمسازی حیات وحش از جمله مجموعه Planet Earth 2 BBC America، و محصولاتی از شبکه های ZDF، France Télévisions، Discovery، BBC Worldwide، National Geographic، Terra Mater، Nat Geo Wild، WWF-UK، Netflix است.
 
به گفته امیری این جشنواره همواره محل حضور و رقابت معتبرترین شرکت های فیلمسازی حیات وحش دنیا از جمله BBC Nature، Discovery، ZDF آلمان، National Geography و ... است که تولیدات جدید خود را در این جشنواره به معرض دید داوران و دوستداران حیات وحش دنیا قرار می دهند.
 
به گزارش ایرنا، فیلم مستند محیط بان و پلنگ به کارگردانی و نویسندگی فتح الله امیری و نیما عسگری در پناهگاه حیات وحش عباس آباد استان اصفهان در سال جاری برای شبکه جهانی جام جم و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و توسط موسسه تصویر حیات وحش به عنوان مجری طرح تصویربرداری شده است.
 
مصطفی گندم کار تدوین گر، فیلمبردار نیماعسگری، پژوهشگران دکتر حسین اکبری فیض آبادی و محمدرضا حلوانی، صدابرداران امیرعباسی و علیرضا طالبی،
صداگذار احسان افشاریان، آهنگساز بابک میرزاخانی، مدیرتولید مرتضی هاشمی، یحیی رضایی اصلاح رنگ، مسعود قدسی طراح پوستر، مجید محمددوست پخش بین المللی جشنواره ای از دیگر عوامل تهیه این فیلم مستند هستند.
 
مستند 52 دقیقه ای محیطبان و پلنگ که نخستین حضور بین المللی خود را تجربه می کند و پوستر و تیزر این فیلم بزودی از طریق وب سایت موسسه تصویر حیات وحش به عنوان مجری تولید مستند رونمایی می شود.
 
موضوع این فیلم در مورد کنکاش های یافتن پلنگ توسط محیط بانی به اسم محمد رضا حلوانی است؛ این محیط بان علاقه مند به طبیعت و حیات وحش با وجود آنکه حدود چهل سال از انقراض پلنگ در منطقه تحت حفاظت او می گذرد، گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ دریافت می کند که تلاش خود برای یافتن و ثبت پلنگ در این منطقه را آغاز می کند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار