نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: با تشکیل دولت جدید بدون شک این دولت باید توجه اصلی خود را معطوف به حل تنگناهای اقتصادی کشور و مردم کند و حل و فصل این مسائل تنها با تکیه بر استعدادهای داخلی میسر است و اگر تنها نگاه ما به بیرون از مرزها باشد، در رسیدن به این هدف ناکام خواهیم ماند.
کد خبر: ۴۷۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 11 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری رهنمودهای بسیار ارزشمند و حکمیمانه ای را خطاب به مسئولان نظام ارائه فرمودند که پیگیری و تحقق آنها بسیار از مشکلات کنونی کشور را حل می کند.
 
وی با تشکیل دولت جدید افزود: بدون شک این دولت باید توجه اصلی خود را معطوف به حل تنگناهای اقتصادی کشور و مردم کند و حل و فصل این مسائل تنها با تکیه بر استعدادهای داخلی میسر است و اگر تنها نگاه ما به بیرون از مرزها باشد، در رسیدن به این هدف ناکام خواهیم ماند.
 
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفید سه عامل معیشت مردم، هم افزایی با جهان و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی را گوشزد نمودند و امیدواریم این امور از سوی مسئولان امر بطور جدی مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.
 
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: توافق برجام آنطور که انتظار می رفت نتواست گره هی از مشکلات کشور بویژه از منظر اقتصادی بردارد و در سایه بدعهدی های مکرر آمریکایی ها نمی توان چندان به آن امیدوار بود و در این وضعیت باید تمام توان خود را برای بالفعل کردن استعدادهای داخلی بکار بگیریم و برای رهایی از وابستگی و ایستادن روی پای خود و خودکفایی در عرصه‌های مختلف عزم خود را جزم تر از گذشته کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با سالروز نهضت مشروطه پرداخت و گفت: نهضت مشروطه آینه عبرتی برای روحانیت و روشنفکران است ، موقعیت شناسی و بصیرت افزایی یکی از مسائلی است که اکنون باید به عبرت گیری از حوادث گذشته بویژه در میان نخبگان و اشخاص صاحب نفوذ در جامعه بطور جدی رعایت شود تا دشمنان نتوانند از این گونه حوادث که در سال 88 شاهد آن بودیم، بهره گیری کنند.
 
امام جمعه ایلام اظهار کرد: استعمار و دشمنان توسط عناصر مزدور داخلی و روشنفکران غرب‌گرا در دوران مشروطه توانستند بانفوذ در داخل نهضت آنرا منحرف کنند اما در جریان انقلاب و بعد از پیروزی آن، علی‌رغم فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مداوم دشمنان، این مسئله رخ نداد.
 
حجت الاسلام لطفی، یادآور شد: تلاش روشنفکران خائن و برخی روحانیون دنیاگرا و ساده در فتنه 88 تکرار داستان غم‌انگیز مشروطیت بود و اگر موفق می‌شدند چوبه‌های دار برای روحانیون در سراسر تهران نصب می‌شد.
 
وی همچنین به روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: صداقت، صراحت، تعهد ، انقلابی بودن ، حق طلبی و انعکاس واقعیت‌های جامعه از ویژگی‌های خبرنگار است.
 
خطیب نماز جمعه ایلام به 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به مهین اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این روز از زیباترین لحظات و تجلی پیروزی ایران اسلامی بر دشمن بعثی است بود و رهبری معظم انقلاب نیز آزادگان را ذخیره الهی و یک ثروت عظیم انسانی برای جمهوری اسلامی عنوان فرمودند چراکه استقامت این عزیزان و خانواده های آنان به اسلام آبرو بخشید.
 
امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم ایلام احداث خطوط راه‌آهن است، گفت: اکنون ‌که خط ریلی به کرمانشاه رسیده امیدواریم دولت جدید اتصال ایلام را به شبکه ریلی کشور محقق کند و نمایندگان استان در مجلس و مسئولان استان این موضوع را بطور ویژه دنبال کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار