فرماندارچرداول:
فرماندار چرداول گفت: آزاد اندیشی خبرنگاران نباید تحت تاثیر مسائل معیشتی آنها قرار گیرد زیرا آنان پیام رسان دغدغه‌های اقشار جامعه هستند.
کد خبر: ۴۷۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 10 August 2017
فرماندار چرداول گفت: آزاد اندیشی خبرنگاران نباید تحت تاثیر مسائل معیشتی آنها قرار گیرد زیرا آنان پیام رسان دغدغه‌های اقشار جامعه هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛ مراد یگانه روز چهارشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران چرداول اظهار کرد: رسانه ها و اطلاعات فضای کنونی جامعه را در بر گرفته است و نقش خبرنگاران در انعکاس تغییرات سیاسی و اجتماعی در جامعه بنیادی و مهم می باشد.

وی افزود: رسانه ها و خبرگزاری ها جهت گیری های افراد جامعه را تعیین و حتی  این خط مشی را به عنوان الگویی در سطح جامعه  ترسیم می کنند تا جائیکه صمیمی ترین و بانفوذترین افراد در ارتقای جامعه خبرنگاران هستند.

فرماندار چرداول به وضعیت جایگاه خبر و خبرنگاری در قبل از انقلاب و الان پرداخت و گفت: در انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای به رسانه و مطبوعات شده است و در دولت تدبیر و امید مطبوعات و خبرنگاران به جایگاه اصلی خود رسیده اند و این دولت بر جایگاه غیر قابل انکار خبرنگاران  اهتمام ویژه‌ای دارد.

یگانه مهمترین ویژگی‌های خبرنگاران را  صداقت و بیان حقیقت، آزاد اندیشی،  عدم وابستگی های حزبی و سیاسی، انصاف در نوشتار،شفافیت و سرعت و دقت در پردازش اخبار و اطلاعات برشمرد.

وی رسالت خبرنگاران و مطبوعات را حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: انجام رسالت اصلی توسط این قشر زحمتکش بزرگترین خدمت به جامعه برای رشد و تعالی  در همه زمینه ها است زیرا میزان قدرت در هرکشوری به مقدار قدرت اطلاعاتی که توسط خبرنگاران ترسیم می شود بستگی دارد.

یگانه خبرنگاران را پاسبانان حقیقت و شفافیت و پرفروغ کردن شعله آگاهی در جامعه دانست.

وی درادامه یادآورشد: حاکمیت ها و نظام ها باید بسترهای لازم را برای فعالیت خبرنگاران  فراهم کنند و از انعکاس واقعیت ها و انتقادها واهمه ای نداشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: منشور حقوق شهروندی در دولت یازدهم برگی درخشان و هدفمند از جانب دولت تدبیر و امید بود و خبرنگاران باید در بالابردن سطح آگاهی مردم نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری بکار گیرند.

وی تزریق واشاعه شور، نشاط و امید  در جامعه را از وظایف خطیر خبرنگاران برشمرد.

در این آئین از تعداد 12 نفر از خبرنگاران شهرستان چرداول تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار