ئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در سال زراعی جاری سهمیه و سقف پیش بینی خرید گندم کشاورزان ایلامی از سوی وزارت جهادکشاورزی برای استان ایلام 189 هزار تن بود در حالیکه نزدیک به 225 هزار تن گندم دروم و معمولی و 22 هزار تن گندم بذری از کشاورزان ایلامی به نرخ تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۴۷۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 09 August 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدتراب میری اظهار کرد: استان ایلام از نظر برنامه اقتصاد مقاومتی مصوب وزارت جهادکشاورزی در مقایسه با دیگر استان های کشور در سال زراعی جاری بیشترین گندم را برداشت کرده است.

 

وی افزود: در سال زراعی جاری سهمیه و سقف پیش بینی خرید گندم کشاورزان ایلامی از سوی وزارت جهادکشاورزی برای استان ایلام 189 هزار تن بود در حالیکه نزدیک به 225 هزار تن گندم دروم و معمولی و 22 هزار تن گندم بذری از کشاورزان ایلامی به نرخ تضمینی خریداری شد.

 

میری گفت: استان ایلام در حالی به این جایگاه دست یافت که در سال زراعی جاری میزان نزولات جوی به ویژه در فصل پاییز کاهش محسوسی داشت و خشکسالی و کم بارشی بر استان حاکم بود.

 

وی یادآور شد: وضعیت خرید گندم از کشاورزان استان ایلام در مقایسه با سقف پیش بینی شده وزارت جهاد کشاورزی 18 درصد رشد داشته است.

 

وی گفت: در مجموع تاکنون که مراحل پایانی برداشت گندم در استان ایلام در حال انجام است 280 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی این استان برداشت شده است.

 

 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.

 

 سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.


40مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار