درپاسخ به انتشار گزارشی در روزنامه ایران ؛
در حالیکه در هیچ جای شهرستان چرداول به استثناء مناطق عشایری آن که آنهم با تانکر سیار تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفته اند نمیتوان نقطه ای بدون آب آشامیدنی یافت ،گزارشگر این روزنامه بر اساس کدامین آمار تعداد روستاهای تشنه را 150 روستا اعلام نموده است ؟
کد خبر: ۴۷۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 31 July 2017

همه ما دراین موضوع اتفاق نظر داریم که رسانه بعنوان نماینده افکار عمومی نقش بسیار ارزشمند واثرگذاری در خصوص معرفی فرصت ها ،انتقال نارساییها وکاستیها ،بیان نقاط قوت و انتقاد سازنده در کنار ارایه راهکار علمی و منطقی آنهم در راستای بهبود شرایط را بر عهده دارد ،مشروط براینکه از جانب انصاف خارج نشده ومطالب واخبار منتشره در آن بر پایه حقیقت ، بدور از حب و بغض وبا استناد به آمار وداده های علمی باشد.

به گزارش تابناک ایلام ؛این روزها یکی از رسانه های مکتوب کشوری ،صرفنظر از اینکه چه هدفی می تواند درپشت پرده آن نهفته باشد،بخشی از گزارشات اجتماعی خود را متوجه استان ایلام نموده است ،چنانچه بیان کاسیتهای استان براساس واقعیات شکل گرفته باشد ، می تواند زیربنای اتخاذ تصمیمات مهم وکلان قرار گیرد ،اما انطباق آمارها وگزارشات منتشره در خصوص واقعیات اجتماعی استان بیانگر موضوع دیگریست که بهتر است دست اندرکاران این رسانه هرچه زودتر نسبت به تغییر رویه خود مبادرت نمایند.

پس از انتشار گزارش عجیب روزنامه ایران در خصوص معرفی استان ایلام بعنوان بهشت وقوع " پدیده اجتماعی خودکشی " وارایه آمارهای نگران کننده و خلاف واقع در زمینه وضعیت این پدیده اجتماعی دراستان ،امروز تیتر عجیب دیگری از این روزنامه در زمینه وضعیت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان چرداول، واکنش مسوولین،اصحاب رسانه وفعالین شبکه های اجتماعی را برانگیخت.

گزارشگر روزنامه ایران با وارونه نشان دادن وضعیت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان چرداول و تیتر نمودن "چرداول شهری با 150روستای تشنه" یکی ازمهمترین وبزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در خصوص آبرسانی به روستاهای شهرستان را نادیده گرفته است.

گزارشگر این روزنامه در حالی شهرستان چرداول را شهرستانی تشنه قلمداد کرده است که در طول این سالها دولتهای مختلف توانسته اند با احداث چندین مجتمع آبرسانی بزرگ وایجاد تاسیسات آبرسانی در سطح تمامی روستاهای شهرستان ،جلوه های زیبای محرومیت زدایی از چهره روستاهارا در معرض دید همگان قرار دهند.

در حالیکه در هیچ جای شهرستان چرداول به استثناء مناطق عشایری آن که آنهم با تانکر سیار تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفته اند نمیتوان نقطه ای بدون آب آشامیدنی یافت ،گزارشگر این روزنامه بر اساس کدامین آمار تعداد روستاهای تشنه را 150 روستا اعلام نموده است ؟

در قسمت دیگری از این گزارش ،گزارشگر روزنامه از زبان بخشدار زاگرس ، 80 در صد ایجاد شبکه های آبرسانی در روستاهای این بخش را متوجه دولت یازدهم نموده اند .که این آمار هم صرفنظر از تلاش های خوب دولت یازدهم در زمینه آبرسانی به روستاها، آمار خلاف واقعی است که حتی بخشدار این بخش از درج آن متعجب شدند.

سیروس مروتی بخشدار زاگرس در گفتگو با خبرنگار ما گفت : آمار ارایه شده در خصوص وضعیت آبرسانی به روستاهای بخش زاگرس از سوی این روزنامه با واقعیات موجود همخوانی ندارد.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی هم دولتها در زمینه خدمات رسانی به روستاها وزدودن غبار محرومیت از چهره آنها نقش اساس داشته اند و دولت یازدهم هم بر اساس سیاست محرومیت زدایی از روستاها ،دراین زمینه منشاء فعالیت های موثری بوده است.

مروتی ادامه داد: اما اینکه این روزنامه اززبان بنده اعلام نموده که 80درصد روستاهای زاگرس در این دولت از نعمت آبرسانی برخودار شده اند، موضوعی است که به محض اطلاع از انتشار به آن اعتراض نمودم ،چرا که اصولا بنده چنین آماری ارایه نکرده ام.

مروتی بیان داشت : اب آشامیدنی روستاهای بخش زاگرس از طریق ایجاد مجتمع های بیجنوند وشله کش تامین می شود که احداث مجتمع بیجنوند با پوشش دهی دهها روستا مربوط به سالیان گذشته است.

وی تاکید کرد:آبرسانی به تعداد 14روستای فرخینوند تاکنون بصورت سیار صورت پذیرفته که با احداث مجتمع شله کش و احداث تاسیسات آبرسانی آن ،تا پایان سالجاری این روستاها هم از نعمت لوله کشی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: با احتساب 4روستای دهستان قلعه می توان گفت در دولت یازدهم 17روستای این بخش از نعمت لوله کشی آب شرب برخوردار شده اند.این درحالیست جمعا 50روستا تحت پوشش مجتمع های آبرسانی بیجنوند وشله کش قرار دارند.

وی درپایان متذکر شد: انتشار آمار وضعیت آبرسانی روستاهای بخش زاگرس در روزنامه ایران صحیح نیست و فورا این موضوع به اطلاع گزارشگر این روزنامه رسانیده شدو قرار است اصلاحیه ای در خصوص این مطلب منتشر شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار