رئیس هیات بسکتبال شهرستان ایلام از برگزاری مسابقات بسکتبال منطقه ای قهرمانی کشور در بخش آقایان به میزبانی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 29 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس آهیده اظهار کرد: این مسابقه ها در رده سنی جوانان با حضور تیم هایی از استان های کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام از روز گذشته آغاز و تا هشتم مرداد ماه در سالن شهدای قلاویزان ایلام برگزار می‌شود.
 
وی افزود: روز گذشته و در نخستین روز این بازی ها تیم های ایلام و کرمانشاه به مصاف هم رفتند که این دیدار به سود تیم کرمانشاه با نتیجه 88 بر 40 پایان یافت و در بازی دوم نیز تیم کردستان با نتیجه 50 بر 40 بر تیم همدان غلبه کرد.
 
آهیده یادآور شد: امروز نیز تیم های همدان با کرمانشاه و ایلام و کردستان به مصاف هم می روند و فردا نیز 2 دیدار پایانی بین تیم های ایلام – همدان و کرمانشاه - کردستان برگزار می شود.
 
رئیس هیات بسکتبال شهرستان ایلام گفت: برای اسکان ورزشکاران با همکاری آموزش و پرورش شرایط و امکانات فراهم شده است و 60 نفر از ورزشکاران و کادر فنی تیم های شرکت کننده در این مسابقات در خوابگاه این اداره اسکان یافتند.
 
وی یکی از مشکلات اساسی اکثر هیات های ورزشی را نبودن حامی مالی اعلام کرد و افزود: ایلام همواره یکی از استان های موفق در زمینه ورزش بوده و مدال آوران و ورزشکاران زیادی را به دنیای ورزش قهرمانی کشور معرفی کرده اما کمبود منابع مالی به دغدغه اصلی تمام ورزش ها تبدیل شده که با جذب حامیان مالی و فراهم کردن امکانات می توان این مشکلات را برطرف کرد.
 
رئیس هیات بسکتبال شهرستان ایلام تاکید کرد: هر چند اداره کل و ورزش و جوانان و مسئولان در حد توان از این هیات حمایت می کنند اما باید در نظر داشت اعتبارات این اداره کل نیز محدود و جوابگوی همه هزینه های ورزشی هیات ها نیست.
 
وی ابراز امیدواری کرد حامیان مالی استان و خیرین ورزشی که نقش مهمی در افتخار آفرینی تیم ها دارند ورزش ایلام را همراهی و در افتخار آفرینی و شناساندن ورزش ایلام در کشور شرکت کنند.
 
آهیده یادآور شد: با وجود تمام مشکلات مالی تیم بسکتبال ایلام در رده سنی نونهالان یکسال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در شرایط مناسبی بسر می برد و توانسته است در چندین مسابقه به مقام های خوبی دست یابد و توانایی خود را به نمایش بگذارد.
 
گفتنی است تیم بسکتبال نونهالان ایلام نیز با وجود نوپا بودن در اولین جشنواره مینی بسکتبال غرب کشور که سال گذشته با حضور سه تیم از ایلام، تیم های پارسیان، پاس، کرمانشاه و کردستان به میزبانی ایلام برگزار شد توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند.
 
همچنین در دی ماه سال گذشته نیز در مسابقات چهارجانبه دزفول با حضور پنج تیم در رده مینی بسکتبال مقام نخست را به خود اختصاص داد.
 
استان ایلام دارای 26 هزار و 960 نفر ورزشکار سازمان یافته است و بیش از یک هزار ورزشکار غیر سازمان یافته دارد که از این تعداد 400 نفر در رشته بسکتبال در 2 بخش آقایان و خانم ها در سطح استان و از این تعداد نیز 90 نفر در شهرستان ایلام فعالیت می کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار