معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در مراسم جانمایی این مرز اظهار کرد: مرز چنگوله به عنوان بازارچه و در زمینی به مساحت 30 هکتار که 15 هکتار آن در داخل خاک ایران و 15 هکتار آن در داخل خاک عراق است، ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۶۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ 26 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛حشمت الله عسکری با بیان اینکه بخشی از زیرساخت های این بازارچه آماده و بخش دیگری از آن در حال آماده شدن است، افزود: توافقاتی با طرف عراقی حاصل شد و جلسات فنی در خصوص تکمیل زیرساخت های آن در حال انجام است که تلاش می شود تا پایان سال بخشی دیگر از زیر ساخت های این بازارچه تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این مراسم گفت: این گذرگاه در آینده نزدیک می تواند نقش مهمی را در توسعه صادرات غیرنفتی به کشور عراق ایفا کند.
این گذرگاه به علت نزدیکی به شهرهای عراق دارای مزایای خوبی است که بخش خصوصی از گشایش آن برای صادرات به کشور همسایه استقبال می کند.
 
وی اضافه کرد: تلاش می شود که از ظرفیت های این گذرگاه به عنوان مکمل مرز بین المللی مهران برای رونق اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی و همچنین اشتغال پایدار برای جوانان به نحو مطلوبی استفاده شود. /م
 
 
کانال تلگرامی  تابناک ایلام
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار