پس از چهار سال ارتقای اداری و انتظار مردم؛
دادگستری شهرستان بدره امروز چهار شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستان ،طی مراسمی افتتاح شد
کد خبر: ۴۶۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 26 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛فرماندار بدره دراین مراسم با تبریک دهه کرامت گفت  :به همت مردم شهرستان سه هزار متر مربع زمین جهت احداث ساختمان مستقل دادگستری اهدا شده است که انتظار می رود با تلاش مسئولان قضایی استان هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز گردد.
 
سیروس مرادحاصلی اظهار کرد:با استقرار دادگستری شهرستان انتظار داریم که ادارات وابسته مانند تعزیرات حکومتی ،اداره ثبت اسناد و املاک وپزشکی قانونی نیزدر مرکز شهرستان مستقر شوندتا از مراجعات مکررمردم به شهرستان دره شهر و مرکز استان کاسته شود.
 
قائم مقام رییس کل دادگستری استان ایلام طی سخنان خود در این مراسم گفت :هیچ کس از اجرای کامل عدالت در جامعه رنجشی نمی یابد ودو تاسیس مهم قانون و مقام قضایی تضمین کننده اجرای این عدالت هستند.
 
عمران علیمحمدی لزوم توجه به قانون را یاد آور شد و گفت ::قانون پس از عبور از مجاری مربوطه و ابلاغ باید برای تمام مردم و مسئولین معیار قرار گیردو حدود و ثغوری که در متن قوانین تعیین می گرددباید به وسیله قاضی درجامعه اجرا گردد.
وی در مورد توسعه قضایی همپای سایر زمینه های توسعه کشور گفت : مطابق فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی اصولی برای توسعه قضایی در کشور لازم است رعایت گردد تا همپای سایر زمینه های توسعه مانند اقتصادی و سیاسی ،باعث ترقی وتعالی آن گردد.
 
علیمحمدی اضافه کرد: استقلال قاضی به صورتی که هیچ کس نتواند مقام اورا خدشه دارکندو تخریب سازد،قدرتمند بودن قوه قضاییه برای سودبخشی به جامعه ،کارایی این قوه برای پتسخگویی کامل و صحیح به مردم و نهایتا مجهز شدن به علم و تکنولوژی روز از جمله مهمترین موارد مورد نظر برای توسعه قضایی است.
 
قائم مقام رییس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به کارکردهای قوه قضاییه گفت : تکریم ارباب رجوع ،رعایت حقوق شهروندی و توسعه آن ،قاطعیت در اجرای قانون و برخورد با هنجارشکنان ،فصل خصومت ها و پیشگیری از وقوع جرایم از کارکرد های مهم دستگاه قضا هستند.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تبریک دهه کرامت و افتتاح دادگستری به مردم بدره گفت :در دیدار سال گذشته باآقای لاریجانی  رییس قوه قضاییه خواستار دو موضوع بوده ام که یکی استقرار دادگستری شهرستان بدره و همچنین میمه و زرین آباد بوده و دیگری هم افزایش نیروها وقضات شعب دادگاهها تا به این وسیله خدمات بهتری به مردم ارائه گردد.
 
شادمهر کاظم زاده تاکید کرد:مطابق آمار موجود در سال گذشته بیش از 15 میلیون پرونده به دستگاه قضا وارد شده است که این امر نشان از عظمت و گستردگی کار آنها داردو لازم است با افزایش قضات ،روند رسیدگی ها کاهش یابد.
 
وی بیان کرد : مردم سرمایه اجتماعی هستندکه باید بیشترین خدمات به آنها ارائه گرددو آسیب شناسی اجتماعی وپیشگیری از جرم  باید در دستگاه قضایی مد نظر باشد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری ایلام در سخنان خود قضات را به مردم داری فراخواند و گفت :مردم داری و استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان بدره باید مد نظر قضات و کارکنان دادگستر ی تازه تاسیس این شهرستان باشد .
 
یداله کسایی اضافه کرد : قاضی نباید به بهانه حفظ استقلال و جایگاه ،خود را تافته جدا بافته کرده و از مردم دور بماندچرا که استقلال قوه قضاییه به معنی جدایی از سایر قوا و مردم و جزیره ای عمل کردن نیست و قاضی باید با حفظ بی طرفی و استفاده از ضابطین عام و خاص خود به نهادینه کردن قانون در جامعه بپردازد.
 
معاون دادگستری ایلام گفت : قضاوت تیغه دولبه ای است که بسیار حساس است وباید وکلای پرتوان با رسالت درستی که بر دوش دارند به آن کمک نمایند./م
 
کانال تلگرامی تابناک ایلام 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار