متاسفانه شاهد افزایش بی رویه قیمت مرغ در شهرستان ایوان هستیم که لازم و ضروری است قیمت این کالای پر مصرف کنترل شود.
کد خبر: ۴۶۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 26 July 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛ افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید مدتی است که به دلایل مختلف ثبات بازار را برهم زده و مصرف کننده را هربار با قیمتهای متفاوت و جدید مواجه می کند اما این روز‌ها بالا رفتن قیمت این دو کالای پرمصرف در حالی که تابستان زمان کاهش قیمتهاست، به ماراتونی عجیب تبدیل شده است و بررسی‌های میدانی از سطح شهر نشان از تغییرات قیمت به صورت روزانه خبر می‌دهد.

این محصول که بعد از گرانی گوشت قرمز، تقریبا تنها گزینه پروتئینی سفره های مردم با سطح درآمدی متوسط بود، که با افزایش قیمت این گزینه نیز به جمع ده ها خوراکی گرانقیمت و خارج شده از سبد خرید خانوارها پیوست.

در زمان حاضر افزایش بی‌رویه نرخ مرغ در شهرستان ایوان خانواده‌های ضعیف و کم‌بضاعت را دچار مشکل کرده‌است. 

خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به بررسی این موضوع در سطح شهرستان پرداخته است.

صادقی یکی از شهروندان ایوانی است که در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: گوشت و مرغ یکی از ملزومات غذایی شهروندان است که این روز ها شاهد افزایش بی سابقه قیمت آن در سطح شهرستان بودیم.

صادقی گفت:افزایش قیمت مرغ سبب شده است که افراد کم درامدتوان تهیه و خرید آن را نداشته باشند.

وی افزود : متاسفانه شاهد عدم نظارت از سوی مسئولان هستیم که لازم و ضروری است به این امر توجه بیشتری شود.

"عباس سرتنگی"؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:متاسفانه شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز  در سطح شهرستان ایوان بودیم که هیچ دلیل خاصی مبنی بر این گرانی از نظر این مدیریت ندارد و شاید عدم نظارت بر بازار عامل اصلی گرانی گوشت در سطح شهرستان باشد.

سرتنگی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان 40مرغداری فعال وجود دارد گفت: در مورد قیمت مرغ با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم افزایش قیمت مرغ شاید ناشی از محدود کردن جوجه ریزی توسط مرغداران باشد چرا که در این فصل از سال هزینه ای تمام شده برای مرغداران به دلایل متعدد افزایش می یابد واز مرغداران از جوجه ریزی خودداری می کنند.

وی افزود :طی جلسه ای که با حضور برخی دستگاه ها برگزار خواهد شد عوامل ناشی از گرانی در سطح شهرستان بررسی خواهد شد.

اما در پایان می توان گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که اکثر طبقه متوسط به پایین جامعه افراد کم‌درآمد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، و نیز شعارهایی که دولت در زمینه‌های اقتصادی و تثبیت قیمت ها و جلوگیری از افزایش تورم به مردم داده است، دولت را ملزم می کند که به وعده‌های خود عمل کرده و در جهت افزایش آرامش مردم و بخصوص برآورده کردن نیاز قشرهای اسیب پذیر که بیشترین فشار جدی در صورت کوچکترین افزایش قیمتی به آن‌ها وارد می‌شود؛ اقدام کند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار