فاطمه محمدی؛
رئیس اداره بهزیستی شهرستان چرداول گفت: هم اکنون بیش از یکهزار و100 پرونده در حوزه های توانبخشی و اجتماعی از خدمات متنوع این نهاد حمایتی بهره مند هستند.
کد خبر: ۴۶۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 26 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فاطمه محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارما با ذکر این نکته که شعار سال بهزیستی"بهزیستی ،مسئولیت و سلامت اجتماعی" است گفت: از این تعداد 500 خانوار تحت پوشش اجتماعی و 600 خانوار تحت حمایت حوزه توانبخشی هستند که تا کنون 300 میلیون ریال مستمری حوزه اجتماعی و 316 میلیون ریال مستمری در بخش توانبخشی به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.
 
وی به فعالیت های متنوع بهزیستی اشاره کرد و افزود: در حوزه پیشگیری خدماتی چون: آموزش 400 خانواده در زمینه مسائل خانوادگی، آموزش پیش از ازدواج به تعداد 610 نفر، آموزش پیشگیری از معلولیت ها به تعداد یکهزار نفر، انجام مشاوره ژنتیک جهت 313 نفر از زوجین و اجرای طرح آمبلیوپی به تعداد 206 کودک انجام گرفته است.
 
محمدی حوزه اشتغال رابرنامه مهم بهزیستی برشمرد و اظهار کرد:اعتبا 4 میلیارد ریال به تعداد 30 نفر پرداخت گردیده و همچنین تعداد 47 پرونده در نوبت کمیسیون اشتغال قرار دارند که پس از طی مراحل قانونی به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات مناسب و کم بهره معرفی خواهند شد.
 
رئیس اداره بهزیستی چرداول خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن در سال گذشته 7 واحد با اعبار4 میلیارد ریال به مددجویان واگذار گردید و همچنین برای تعمیرات مسکن، کمک ودیعه مسکن اجرای طرح تکریم سالمندان و مناسب سازی معلولین اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
 
محمدی دیگر خدمات انجام گرفته را کمک های هزینه های تحصیلی به تعداد 761 نفردانش آموز با اعتبار440 میلیون ریال، کمک هزینه دانشجویان با اعتبار400 میلیون ریال و کمک هزینه درمانی
 
با اعتبار 860 میلیون ریال، معافیت سربازان مشمول، کمک های ازدواج با اعتبار 500 میلیون ریال و کمک های موردی به تعداد130 نفر با اعتبار 360 میلیون ریال برشمرد.
 
وی یادآورشد: در حال حاضر تعداد 5 مرکز توانبخشی با پذیرش و نگهداری 260 نفر، 37 مهد کودک با پذیرش یکهزارو 130 نفر در شهرستان چرداول در حال ارائه خدمت رسانی می باشند. /م
 
کانال تلگرامی تابناک ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار