نوراله تیموری؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام با اشاره به قیمت پایین فروش آب در روستاهای این استان گفت: تعرفه آب روستایی در مناطق روستایی این استان هفت برابر کمتر از قیمت تمام شده آن است.
کد خبر: ۴۶۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 25 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛نورالله تیموری اظهار کرد: میانگین مصرف آب مشترکان روستایی ایلام ماهانه 920 هزار متر مکعب است به طوریکه مشترکان این شرکت سال گذشته ماهانه یک میلیون و 200 هزار لیتر آب مصرف کردند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به هزینه های بالای تمام شده آب تاکید کرد: قیمت فروش آب روستایی در استان ایلام در بخش خانگی به ازای هر متر مکعب 15 هزار ریال است در صورتی که قیمت تمام شده آن برای هر متر مکعب 2 هزار و 500 ریال است.
 
تیموری یادآور شد: آب بهایی که مشترکان پرداخت می کنند تنها 20 درصد هزینه ها را پاسخ می دهد و 80 درصد مابقی از منابع عمومی دولت تامین می شود.
 
وی با اشاره به عدم رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکان روستایی در این استان یادآور شد: نزدیک به 60 درصد از مشترکان آب روستایی در استان ایلام الگوی مصرف آب را رعایت نمی کنند.
 
تیموری میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای این استان را به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز اعلام کرد و گفت: در حالیکه الگو و متوسط مصرف آب در روستاهای کشور 140 لیتر در شبانه روز است در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.
 
وی با بیان اینکه بارها به برخی مشترکان پر مصرف نسبت به مصرف آب شرب در بخش کشاورزی اخطار داده شده است، افزود: در برخی روستاهای استان شاهد هستیم برای مصرف احشام نیز از آب شرب استفاده می کنند.
 
به گفته وی، در کنار هر روستا منابع آبی (چشمه و نهر) برای مصارف احشام وجود دارد که می توان با هدایت این منابع آبی، آب مورد نیاز دام های روستاییان را تامین کرد.
 
تیموری با بیان اینکه اگر مردم استان این الگو را رعایت کنند در مصرف آب و آب بها مشکلی نخواهیم داشت، یادآور شد: روستاییان در آستانه فصل گرما باید مراقب مصرف آب باشند و صرفه‌‌ جویی در مصرف آب را به عنوان یک اصل رعایت کنند.
 
مدیرعامل شرکت آبفار ایلام بر ضرورت رعایت الگوی مصرف آب از سوی مشترکان روستایی تاکید کرد و افزود: جلوگیری از اسراف آب شرب و حتی کمترین میزان صرفه جویی، در تداوم خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی موثر است.
 
به گزارش ایرنا، هم اکنون 56 روستای استان ایلام به صورت سیار آبرسانی می شوند که در پیک مصرف و فصل گرما این میزان تا 100 روستا نیز افزایش پیدا می کند.
 
تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک مربوط به بخش مسکونی است. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار