رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: مناطق مختلف این استان در هفته جاری همچنان شاهد تداوم گرمای هوا در نقاط مختلف است.
کد خبر: ۴۶۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 23 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد: این موج گرما که از اواسط هفته گذشته آغاز شده تا اواخر هفته جاری ادامه می یابد.
 
وی افزود: دمای هوا در مناطق گرمسیری استان ایلام در طول هفته جاری بین 50 تا 52 درجه و مناطق سردسیر و معتدل نیز بین 39 تا 41 درجه سانتیگراد دارای نوسان خواهد بود.
 
میهن پرست یادآور شد: اواسط هفته جاری وزش باد موقت به نسبت شدید از دیگر پدیده های جوی حاکم بر آسمان استان ایلام است.
 
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام در مورد پدیده ریزگردها نیز گفت: هنوز هیچ نشانه های از شکل گیری و بروز پدیده گرد و غبار در کانون های مبدا در کشورهای عراق و سوریه مشاهده نمی شود.
 
میهن پرست از مسئولان و مردم خواست: با توجه به موج گرما نسبت به رفع نواقص منابع سرمایشی و نیز مصرف بهینه حامل های انرژی همچون آب و برق اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
وی به سالمندان و کودکان توصیه کرد از حضور در مناطق باز در ساعات گرم روز برای جلوگیری از گرما زدگی اجتناب کنند.
 
استفاده از سایبان برای کولرهای آبی و کندوی زنبورهای عسل، استفاده از کولر گازی به جای کولرهای آبی، به کارگیری سیستم های تهویه برای محل نگهداری احشام از دیگر توصه های میهن پرست به مردم و کشاورزان برای در امان ماندن از گرما و کاهش اتلاف انرژی و بروز خسارت در میان کشاورزان است./م
ایرنا
 
کانال تلگرامی تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار