جانشین انتظامی استان با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی سرمایه ای ماندگار است،گفت: توجه به این مقوله می تواند جامعه را از ناهنجاری ها دور کند.
کد خبر: ۴۶۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 20 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ "حسن کاظمی" در حاشیه بازدید از معاونت اجتماعی پلیس ایلام با بیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی با سرعت در حال افزایش هستند، اظهار داشت: امروز دنیا به پیشگیری های اجتماعی روی آورده است  چرا که این موضوع  با کمترین هزینه بیشترین تأثیرگذاری در جامعه را به دنبال دارد.

وی افزود: اگر خواهان جامعه موفق هستیم باید هر مقدار که به تعقیب و دستگیری اهمیت می دهیم  فراتر از آن به موضوع  پیشگیری توجه گردد .

جانشین انتظامی استان استفاده از  ظرفیت عظیم مردمی را در بحث پیشگیری بسیار مؤثر دانست و گفت: باید برنامه ریزی لازم جهت فرهنگ سازی، آموزش قوانین، آشنایی و توجیه مردم از آسیب های اجتماعی با کمک آموزش و پرورش،دانشگاهها، هیئات مذهبی، و پایگاه های مقاومت بسیج  و ظرفیت عظیم معتمدین و بزرگان استفاده شود   

وی با بیان اینکه نمی توان تنها با اقدامات عملیاتی، اجرایی، انتظامی و قضایی به کاهش آسیب های اجتماعی امیدواربود تصریح کرد: باید با انجام اقدامات کارشناسی به بررسی علل و رفع آسیب ها با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری پرداخت.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه امروز آسیب های اجتماعی طیف جامعه جوان و نوجوان را هدف اصلی خود قرار داده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه ایران جوان است، طبیعی است که بیشتر ازسایر جوامع در معرض آسیب های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی قرار گیرد، و نیازمند کار و تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.

وی گفت: لازمه پیشگیری اجتماعی از جرایم و آسیب های اجتماعی توجه به اطلاع رسانی دقیق و آموزش همگانی است.

سرهنگ کاظمی در پایان به اقدامات نیروی انتظامی در بحث پیشگیری اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد:ناجا با رویکرد جامعه محوری، معاونت اجتماعی را تأسیس کرد تا با کار تخصصی و علمی بتواند با آسیب های اجتماعی قبل از اینکه در جامعه فراگیر شود مقابله کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار