علی سایه میری؛
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: 349 میلیارد ریال بدهی دستگاه های اجرایی این استان به شهرداری ها از محل اوراق اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد.
کد خبر: ۴۶۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 20 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی سایه میری اظهار کرد: این میزان اعتبار برای پرداخت بدهی 26 دستگاه اجرایی استان ایلام به شهرداری ها پرداخت شده است.
 
وی یادآور شد: پیش از این 400 میلیارد ریال اعتبار از طریق انتشار اوراق صکوک اجاره برای پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها اختصاص یافته بود که با توجه به موانع اداری به اوراق اسناد خزانه اسلامی تغییر یافت.
 
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام افزود: دانشگاه ایلام با 169 میلیارد ریال، دانشگاه علوم پزشکی با 61 میلیارد ریال و دانشگاه پیام نور با 24 میلیارد ریال بدهکارترین دستگاه های اجرایی استان به شهرداری ها بودند و بیشتر این میزان اعتبار برای تسویه بدهی این دستگاه ها پرداخت شده است.
 
سایه میری با بیان اینکه دولت در سراسر کشور 25 هزار میلیارد ریال به شهرداری ها بدهکار است، تاکید کرد: بدهی به شهرداری ها یکی از مسائل و مشکلات دستگاه های اجرایی است که دولت یازدهم برای تسویه بخشی از این بدهی ها اعتبارهایی را در نظر گرفته است.
 
شایان ذکر است ؛ مطالبات شهرداری ایلام از دستگاه های اجرایی بابت عوارض سالانه، ممیزی، عوارض ساخت و ساز و پروانه ساخت است.
 
استان ایلام با جمعیت حدود 580 هزار نفر دارای 25 شهر است که 24 شهر زیر 50 هزار نفر جمعیت هستند و تنها مرکز استان در محدوده جمعیتی 200 هزار نفر جمعیت قرار می گیرد.

بر اساس نتایج سرشماری سال گذشته 395 هزار و 263 نفر معادل 68 درصد جمعیت استان 580 هزار و 158 نفری ایلام در مناطق شهری زندگی می کنند./م

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار