جلال میرزایی در گفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام؛
امابا وجود التهاب پدیدار شده در فضای سیاسی واجتماعی استان، نماینده اصلاح طلب استان و رییس ستاد انتخابات حسن روحانی در استان ایلام در خصوص وضعیت ایجاد شده ،نظری متفاوت تر دارد . دکتر جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام گفت : شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان بعنوان نماینده تشکلهای اصلاح طلب ، جایگاه ونقش مشخصی را در استان دارا بوده وتوانسته است درسه مرحله مهم ،نقش وجایگاه خود را به درستی ایفا نماید.
کد خبر: ۴۶۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ 19 July 2017

پس از آنکه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام نتوانستند در یک رای گیری درون سازمانی برای تداوم سکانداری محمدرضا مروارید در راس مدیریت اجرایی استان به اجماع برسند ،موجی از انتقادات فضای مجازی و حقیقی استان را فرا گرفت .

از آنجاییکه اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان بعنوان بزرگترین تشکل هماهنگ کننده گروهها واحزاب سیاسی اصلاح طلب استان ایلام معتقدند که لازمه تحقق برنامه ها وشعارهای رییس جمهور ،ورود نیروهای کارآمد وهمسو به بدنه دولت می باشد ازاین رو از همان لحظات اعلام پیروزی مجدد حسن روحانی، زمینه ایجاد تغییرات در مدیریت اجرایی وسیاسی دولت را فراهم آوردند.

این درحالیست برخی از چهره ها وفعالین سیاسی جریان اصلاح طلب استان ،باانتقاد از این اقدام زودهنگام شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ، تعدیل در سیاستهای درپیش گرفته توسط برخی از اعضای این شورا را خواستار شده اند.

به هرحال خیزش مجازی حامیان استاندار فعلی ایلام با راهبری وهمراهی بسیاری از چهره های وفادار به جریان اصلا طلب استان و جهت گیری آشکار انان در مقابل خواست واراده بخش سازماندهی شده جریان اصلاحات ،بیانگر شکل گیری یک دوقطبی آشکار در جریان اصلاح طلب استان و انشقاق در صفوف در هم تنیده این جریان متحد است .

به هرحال آنچه که مبرهن است چنانچه عقلای این جریان استخوان دار هر چه زودتر به فکر جمع نمودن این از هم گسستگی و بند زنی ترکهای ایجاد شده بربدنه آن بر نیایند ، تحقق شعارها وبرنامه های دولت جدید از طریق همراهی بخشی از نخبگان سیاسی با دولت درراستای کمک به توسعه وپیشرفت استان بسی سخت ودوراز دسترس خواهد شد.

امابا وجود التهاب پدیدار شده در فضای سیاسی واجتماعی استان، نماینده اصلاح طلب استان و رییس ستاد انتخابات حسن روحانی در استان ایلام در خصوص وضعیت ایجاد شده نظری متفاوت تر دارد . دکتر جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام گفت : شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان بعنوان نماینده تشکلهای اصلاح طلب ، جایگاه ونقش مشخصی را در استان دارا بوده وتوانسته است درسه  مرحله مهم ،نقش وجایگاه خود را به درستی ایفا نماید.

میرزایی اظهار کرد:این شورا در چهارسال گذشته با حضور موثر در فضای سیاسی واجرایی استان توانسته است آثار مشخص خود را بر جای گذارد ،استاندار شدن مهندس مروارید در استان ایلام وانسجام بخشی به آرای سیاسی استان درراستای کمک به پیروزی اینجانب بعنوان کاندیدای جریان اصلاح طلب ومهتر از همه انسجام بخشی به آرای استان در انتخابات اخیر ریاست جمهورری، از مهمترین اثر گذاریهای این شورا در طول سالهای اخیر بوده است.

عضو موثر شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان بیان داشت:در شرایط فعلی مواضع شورا ،مواضعی قابل احترام است و دوستان اصلاح طلب باید به گونه ای عمل کنند که هم حرمت شورا حفظ شده وهم از شان ،جایگاه وحرمت استاندار ایلام صیانت شود.

وی ادامه داد :به نظر بنده در شرایط فعلی نیازی به این همه فضا سازی احساس نمی شود ،آنچه که برای بنده بعنوان نماینده مردم دارای اهمیت بوده و خود را ملزم به پیگیری آن می دانم ،انجام اقداماتی در راستای توسعه استان واتخاذ تصمیمات سازنده و به نفع استان است.

میرزایی افزود :ضمن احترام به کل جریان اصلاح طلبی استان ونکته نظرات آنان ،در حال حاضر دغدغه ام حفظ انسجام این جریان وصیانت از اتحاد و همبستگی بین اعضا وهواداران تشکلهای اصلاح طلبی استان است.

نماینده استان درباره تصمیم اخیر اعضای شورا ی سیاستگذاری اصلاح طلبان استان تصریح کرد:،حقیقتا ارتباط اصلاح طلبان استان با آقای مروارید نسبت به ارتباط آنان با بنده از قدمت وسابقه بیشتری برخوردار است ، اتخاذ چنین تصمیمات و رویکردهایی در جامعه ای پویا کاملا امری عادیست که پویایی ونشاط سیاسی تشکلهای وابسته به جریان اصلاحات را نشان می دهد.همه ما باید تلاش کنیم این نشاط و پویایی جای خود را به اختلاف نظرهای غیر قابل کنترل ندهند.

میرزایی در خصوص تغییرات در مدیریت اجرایی استان بیان داشت :حقیقتا در ارتباط با تغییرات مدیریتی در استان ،حتما باید عملکرد مدیران مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته وقضاوت ها هم باید براساس بررسی نتیجه عملکردها صورت گیرد.دراین راستا لازم است با توجه به ظرفیتهای خوب استان در حوزه های متعدد ،عملکرد مدیران هر حوزه نیز براساس معیارهای روشنی مورد سنجش قرار گیرد .قطعا چنانچه مدیری فاقد عملکرد مناسبی در حوزه مدیریتی خود باشد،تداوم مدیریت او به صلاح مردم واستان نخواهد بود.

نماینده حوزه شمالی استان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت واولویت دار برای بنده بعنوان نماینده مجلس ،منافع مردم وتوسعه همه جانبه استان ایلام است . رابطه دوستی ورفاقت با افراد هیچگاه ملاکی برای تعیین یا ابقای مدیری مدنظر نخواهد بود .

میرزایی ادامه داد : اصولا بنده احساساتی نیستم وهیچگاه هم تحت تاثیر احساسات قرار نخواهم گرفت ،بدیهی است هر آنچه که به تشخیص صاحبنظران ودلسوزان وبه صلاح استان باشد ،نهایت تلاش خود را در اجرایی شدن آن به کار خواهم بست.

نماینده اصلاح طلب استان در خصوص آینده مدیریت اجرایی استان بیان داشت :همانطور که هم در ایام انتخابات وهم در نشستها وجاسات متعدد اعلام کرده ام ،دغدغه اصلی ما باید توسعه استان باشد ،استفاده از ظرفیتها برای ایجاد اشتغال وفراهم آوردن امکانات برای زندگی آبرومندانه مردم توسط مدیران استان از اولویت های اینجانب در تعیین مدیران محسوب می شود.

وی ادامه داد: دستیابی به این پارامترها ونیل به این اهداف مهم ممکن است در مواردی با بکارگیری یک نیروی غیر بومی کارآمد و در شرایطی نیز با استفاده از ظرفیتهای یک نیروی توانمند بومی محقق شود .بنابراین ملاک بنده شایستگی فرد برای انجام مسئولیت و به پایان رساندن ماموریت به نحو احسن است.قطعا بایدکسی دراستان ایلام عهده دار مسئولیت شود که شناخت کافی از ایلام ونارساییهای آن داشته باشد . لهذا دغدغه من بومی بودن یا غیربومی بودن مدیر نیست ،البته در صورت حصول شرایط مساوی به شرط کارآمدی و فاقد حاشیه بودن، اولویت واگذاری مدیریت به نیروهای بومی است.

وی در خصوص ادامه فعالیت استاندار فعلی گفت: دراین زمینه بخشی از تصمیمات بر عهده نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی است اما تصمیم گیرنده نهایی در این موضوع خاص دولت خواهد بود.

میرزایی تاکید کرد:توصیه بنده به دوستان اصلاح طلب این است که در خصوص این موضوع احساساتی برخورد نکنند،وقتی که در سطح کلان بزرگان اصلاحات ورسانه ها به راحتی عملکرد وزرا را مورد ارزیابی قرار داده ونتیجه ارزیابی ها را در اختیار تیم تصمیم گیری دولت قرار می دهند ،در جامعه ایلام هم باید اجازه دهیم در فضای باز شده ،افراد بتوانند بصوت آزادانه نکته نظرات خود را درباره مدیران استان مطرح کنند.

نماینده حوزه شمالی استان درپایان بیان داشت:در چنین فضایی همه باید اجازه دهند تا افراد وصاحب نظران ،نکته نظرات خود را در خصوص مدیران ارایه دهند .قطعا دغدغه صاحبنظران استان ،توسعه همه جانبه ایلام و اشتغال جوانان ورفع مشکلات خانوده های تحت فشار آنان است .مبنا در هر قضاوتی باید تمرکز بر رفع مشکلات وتوسعه استان باشد ،اگر همه ما بر این نقطه تمرکز کرده وانحرافی را شاهد نباشیم ،یقینا مساله به نفع استان ختم به خیر خواهد شد.

آدرس تلگرامی کانال خبری تاناک ایلام
کلیک کنید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار