دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام از امحای 2 و نیم تن معادل 2 هزار و 500 کیلوگرم انواع کالای قاچاق در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 19 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی نجات سلیمانی  در حاشیه امحای این میزان کالای قاچاق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کالاها شامل پنج هزار قوطی انواع نوشیدنی های خارجی انرژی زا و 500 کیلوگرم میوه خارجی قاچاق است که طی سال گذشته و ابتدای سال جاری شناسایی و کشف شده بود.
 
وی افزود: هرگونه کالای خارجی که وارد کشور می شود باید دارای بر چسب اصالت باشد در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب شده و حق عرضه در سطح بازار را نخواهند داشت.
 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام تاکید کرد: بر اساس قانون هر گونه کالای خوراکی، آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود باید امحا شوند و نمی توان آنها را حتی در صورت داشتن تاریخ اعتبار وارد کرد چرا که با سلامت مردم در ارتباط است و هر گونه کوتاهی در مقابله با ورود این کالاها خطرات جبران ناپذیری را برای شهروندان بدنبال دارد.
 
سلیمانی یادآور شد: مبارزه با ورود کالای قاچاق در کشور در دوره دولت تدبیر و امید تشدید شده و در نتیجه این برخورد میزان کشفیات کالای قاچای در این استان 50 درصد کاهش یافت که این رویه در اثر مبارزه قاطع دستگاه های نظارتی با قاچاقچیان بوده ضمن اینکه در استان ایلام نیز از ابتدای امسال شاهد افزایش 40 درصدی کشفیات بوده ایم.
 
شایان ذکر است ؛  314 پرونده از ابتدای امسال تا پایان خردادماه در حوزه قاچاق کالا و ارز این استان تشکیل شده که در مقایسه با 344 پرونده دوره مشابه پارسال 9 درصد کاهش یافته است که در نتیجه این پرونده ها 318 نفر که تمامی آنها مرد هستند، دستگیر شده اند، در حالیکه این تعداد در سال گذشته 322 نفر بوده است.
 
سال گذشته یک هزار و 169 نفر که در زمینه عرضه کالای قاچاق در این استان فعالیت می کردند، با تلاش دستگاه های انتظامی و نظارتی دستگیر شدند و در نتیجه تشکیل 251 پرونده در تعزیرات حکومتی متخلفان به پرداخت 26 میلیارد و 91 میلیون و 183 هزار ریال جریمه نقدی شدند. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار