استاندار ایلام بروز بودن بانک اطلاعات سالمندان را در ارائه خدمات مطلوب و به موقع به این قشر، مهم ارزیابی کرد و خواسار تشکیل بانک اطلاعات سالمندان استان ایلام شد.
کد خبر: ۴۶۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 19 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مرواریددر نشست شورای ملی سالمندان استان اظهار کرد: با توجه به اینکه این مکان در سایر مناطق کشور احداث شده و بدلیل جمعیت 50 هزار نفری سالمندان در این استان، ایجاد آن در ایلام نیز ضروری است.
 
وی بر مشارکت و همکاری ارگان های مرتبط نظیر شهرداری و منابع طبیعی برای تامین زمین و مشارکت برای تسریع در عملیات ساخت دهکده سالمندان در این استان تاکید کرد.
 
استاندار ایلام گفت: مناسب سازی فضاهای عمومی این استان نیازمند تدوین طرحی جامع و اساسی است.
 
مروارید افزود: سهولت تردد معلولان و سالمندان در معابر و فضاهای شهری نیازمند داشتن فضاهای عمومی مناسب سازی شده است تا حق این افراد نیز در کنار سایر مردم رعایت شود.
 
وی با اشاره به روند مناسب سازی فضاهای اداری استان برای تردد معلولان و سالمندان اظهار کرد: اگر چه تاکنون اقدام هایی انجام گرفته ولی جوابگو نبوده و نیازمند مشارکت هر چه بیشتر دستگاه ها در این ارتباط هستیم.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست از پرداخت یک میلیارد ریال کمک نقدی در قالب بن کارت به سالمندان این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این مدت چهار میلیارد ریال بن خرید کالا بین زنان سرپرست خانوار سالمند مددجو پرداخت شده است.
 
فرهاد قیصربیگی اعزام سالمندان به اردوهای سیاحتی و زیارتی و طرح ویزیت رایگان سالمندان در منزل را از دیگر خدمات این سازمان به سالمندان مددجوی زیر پوشش بهزیستی در سال اعلام کرد.
 
مدیرکل بهزیستی استان ایلام در این نشست همچنین گزارشی از روند احداث بنیاد فرزانگان ویژه سالمندان استان ایلام نیز ارائه شد.
 
مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به رتبه 18 این استان در زمینه روند مناسب سازی فضاهای عمومی و اداری در کشور گفت: ادارات باید در این زمینه مشارکت و همراهی بیشتری داشته باشند.
 
قیصربیگی همچنین خواستار اختصاص بخشی از اعتبار تملک دارایی های ادارات برای مناسب سازی فضاها برای سهولت در تردد معلولان و سالمندان شد.
 
وی از برنامه ریزی برای مناسب سازی یکی از خیابان های شهر ایلام برای سهولت تردد معلولان و جانبازان خبر داد.
 
به گزارش ایرنا، این بنیاد با هدف تعامل با سالمندان، فراهم سازی شرایط نشاط و شور اجتماعی، ارائه آموزش های فرهنگی، هنری و غنی سازی اوقات فراغت سال 95 در ایلام راه اندازی شد که 300 سالمند از خدمات این مرکز برخوردار هستند.
 
استان 580 هزار نفری ایلام دارای بیش از 11 هزار و 700 معلول، 10 هزار جانباز و 50 هزار سالمند است که برای تردد در فضاهای عمومی به محیط ها و معابر مناسب سازی شده، نیاز دارند. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار