فرهاد قیصر بیگی؛
مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: امروز سازمان بهزیستی به درخت تنومندی در راستای ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی باهدف ساختن جامعه‌ای هدفمند و تقویت و استمرار سلامت اجتماعی تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۴۶۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 18 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فرهاد قیصر بیگی، مدیرکل بهزیستی استان ایلام در همایش رسانه و بهزیستی در این استان، اظهار کرد: سال گذشته اولین همایش رسانه و بهزیستی با استقبال خوب اصحاب رسانه استان برگزار شد و مقرر گردید که این جشنواره در سال جاری نیز برگزار و دبیرخانه دائمی برای این جشنواره در نظر گرفته شود.

قیصر بیگی، بیان کرد: هم‌اکنون طرح نظام سلامت اجتماعی جامعه در دستور کار قرارگرفته و در چند سال اخیر شاهد راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در استان بوده این و این امر در راستای این است که سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه متولی سلامت اجتماعی جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، اظهار کرد: در سال گذشته تقویت برنامه‌های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، بحث سلامت اجتماعی و توجه به معضلات اجتماعی به جد موردتوجه قرارگرفته در این برنامه و برنامه ششم توسعه پیوست سلامت اجتماعی در نظر گرفته‌شده که اجرای این طرح توانسته است در وضعیت رفاهی مردم تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی، تصریح کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان دغدغه اصلی مسئولان کشور مطرح‌شده است و شاهد ابلاغ طرح تقسیم‌کار ملی در این زمینه بوده‌ایم که 18 کارگروه در این حوزه فعال‌شده که سازمان بهزیستی به‌عنوان عضو 14 کارگروه و مسئولیت مستقیم 2 کارگروه در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: این سازمان یکی از سازمان‌های مؤثر در زمینه رفاه مردم است و در 4 حوزه تخصصی ازجمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توان‌بخشی و بازتوانی و حمایت‌های مادی و معنوی و پیشگیری از معلولیت‌ها و با 200 مأموریت برای گروه‌های هدف خاص و عموم مردم انجام‌وظیفه می‌کند.

قیصر بیگی با اشاره به اینکه با حمایت سازمان بهزیستی کشور طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در استان اجرایی شده است، گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد بیش از 130 هزار نفر از اقشار مختلف مردم تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری قرارگرفته است و برنامه‌های اجتماع‌محور در 40 نقطه استان اجراشده است.

وی،اضافه کرد: مراکز مشاوره حضور در استان پذیرای حدود 7 هزار نفر از مراجعه‌کننده بوده است و همچنین مشاوره تلفنی سازمان بیش از یک هزار مورد را پاسخگو بوده است و امروز باید گفت که ازنظر معلولیت یک آمار منطقی و تثبیت‌شده در استان وجود دارد که با اجرای برنامه‌های مختلف میزان معلولیت در استان به یک آمار منطقی رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، یادآور شد: طرح‌های پیشگیری از معلولیت، غربالگری ژنتیک برای 277 نفر از اقشار مختلف مردم، انجام مشاوره ژنتیک برای مراجعین، غربالگری شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی ازجمله این خدمات بوده است که نتایج بسیار مثبتی در راستای کاهش آمار معلولت در استان داشته است.

قیصر بیگی، ادامه داد: در راستای تأمین مسکن مددجویان این نهاد سال گذشته 10 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جامعه هدف قرارگرفته است و بیش از 100 نفر از زنان سرپرست خانوار استان از 14 میلیارد ریال اعتبارات بنیاد برکت بهره‌مند شده‌اند و همچنین 38 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره در اختیار گروه‌های هدف در راستای توانمندی جامعه هدف قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به‌طورقطع حضور رسانه‌ها در برنامه‌های این سازمان نقش مهمی در راستای آشنایی مردم با مأموریت‌های بهزیستی و همچنین افزایش مشارکت مردمی در این برنامه‌ها داشته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار