جلال میرزایی در گفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام :
رقابتهای سیاسی پنهان و آشکار دو جناح سیاسی حاکم بر کشور بر کسی پوشیده نیست ،در یک سوی این رقابت ،جریانی قرار دارد که با شعار حفظ ارزشها واصول انقلاب و کرامت انسانها پا به میدان گذاشته و در دیگر سو نیز جریانی سعی دارد با ایجاد اصلاح در روش مدیریت ،ضمن تعامل با دیگران ،شیوه های پذیرفته شده ای را برای توسعه وپیشرفت کشور به کار گیرد.
کد خبر: ۴۶۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳ 18 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ در حالیکه در مترقی ترین کشورها وپذیرفته ترین الگوهای سیاسی جهان نیز رقابت برای تصاحب قدرت امری طبیعی ومرسوم محسوب می شود ،اما در کشور ما بدلایلی این موضوع به بحث وجدل های خارج از عرف مبدل شده وگاها جناحها برای برتری جویی وتصاحب قدرت به روشهایی متوسل می شوند که حتی به لحاظ عرفی واخلاقی واز دید عامه مردم امری  مذموم ومطرود به حساب می آید.
 
در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران ،صرفنظر از تمامی روشهای بکارگرفته  شده در رقابتهای انتخاباتی ،شاهد حضور پدیده ها وچهره های نوظهوری در صفوف رقابت کنندگان بودیم که در شرایط عادی همراه شدن وهم کلام شدن با چنین چهره های اگر جرم محسوب نمی شود اما می توانست در سرنوشت وآینده برخی شخصیتها اثرات نامطلوب ومنفی برجای گذارد.
 
به طور مثال حضور یک خواننده زیرزمینی که سالها بعنوان الگو ومدلینگ جوانان تبعیت کننده از مدلهای نوین غربی محسوب شده با پرونده های متنوع قضایی در فعالیتهای انتخاباتی و سیاسی یک جریان سیاسی مشهور کشور که داعیه دار حفاظت وصیانت از رزشها واصول انقلاب قلمداد می شود ،روشهای غلط غیراخلاقی تطهیر شده ایست که این روز ها به کلکسیون رقابتهای ناصحیح جناحها افزوده شده است.
 
این روزها حضور تتلو خواننده زیرزمینی تطهیر شده توسط جناح ارزشی کشور در مراسمات مذهبی و گردهمایی های سیاسی این جناح حسابی خبر ساز شده است ،این درحالیست همزمانی دعوت مدیرخبرگزاری اصولگرای فارس از نماینده اصلاح طلب استان ایلام در مراسم جشن یکسالگی برنامه فارس پلاس و انتشار تصاویر این حضور به بحث جنجالی شبکه های مجازی استان وحتی کشور شده است .
 
ازاین رو خبرنگار تابناک ایلام  در گفتگویی اختصاصی با نماینده اصلاح طلب استان به بررسی ابعاد ظهور این پدیده در سپهر سیاسی کشور پرداخته است .
 
جلال میرزایی با اشاره به چرایی حضور خود در مراسم رسانه مخالف دیدگاه سیاسی خود گفت :همانطور که در مصاحبه قبلی مطرح شد ،حضور اینجانب بنا به دعوت مدیرعامل خبرگزاری فارس که از دوستان قدیمی و همکلاسهای دوران دانشگاه هستند صورت گرفت.مدیر خبرگزاری فارس علیرغم اختلاف دیدگاه با صداقت تمام مصاحبه ها ونکته نظرات سیاسی ام را بدون هیچگونه دخل وتصرفی بارها انتشار داده اند که این موضوع نشان از صداقت و پایبندی ایشان به اصول دوستی بدون توجه به اختلاف دیدگاههای سیاسی دارد.
 
میرزایی ادامه داد : اما در عین حال اتفاقی که در مراسم یکسالگی برنامه فارس پلاس به وقوع پیوست در کمال بی اطلاعی اینجانب از حضور شخصیتهای اصولگرا و خواننده حامی آنها اتفاق افتاد واین موضوع به عدم رعایت شرایط مهمانی برمی گردد که بهتر بود مورد اهتمام ایشان قرار می گرفت.
 
این نماینده اصلاح طلب خاطر نشان کرد : این روزها شاهد ظهور پدیده ای عجیب در فعالیتهای سیاسی جناح رقیب هستیم .حضور یک فرد معلوم الحال با سابقه مشخص  آن هم در مراسم جریانی که خود را نماد تمام قد ارزشها می داند موضوع جدید وقابل بحثی است که باید مورد توجه بزرگان این جریان قرار گیرد وبه این سوال پاسخ دهند که چطور کسانی که از ارزشها مایه گذاشته واهداف سیاسی را براساس این ارزشها طراحی نموده اند باید پای چنین افرادی  را در مراسمی اینچنینی باز کنند ؟
 
میرزایی افزود:انتظار این بود جریانی که مدعی حفظ اصول وارزشهای انقلاب است در این مراسم از خانواده معظم شهدا  وجانبازان بعنوان نماد ارزشها دعوت بعمل آورند ،اما اینها با پای گذاشتن بر اصول ،چهره ای را به مراسم دعوت کرده اند که نام وظاهر و تیپ او با تمام ارزشها واصول انقلاب در تضاد بوده ومشی او با تذکرات  رهبر معظم انقلاب مبنی بر شبیخون فرهنگی  وترویج فرهنگ ایرانی اسلامی کاملا در تقابل است .
 
نماینده استان تصریح کرد: این فرد ،نوع پوشش ،ظاهر وتیپ او،بعنوان نماد ترویج فرهنگ به حساب آمده و مسئولین وبزرگان اصولگرا باید پاسخگوی  ترویج این الگو در بین جوانان ونوجوانان کشور باشند .این درحالیست سالیانه میلیاردها تومان در کشور صرف مقابله با ترویج فرهنگ والگوهای غربی  می شود.
 
میرزایی بیان داشت : حقیقتا شکل گیری این پدیده در فرهنگ سیاسی کشور ثابت کرد که این جریان به هیچ اصولی پایبند نبوده  وبرای پیشبرد اهداف خود به هر دری خواهد زد ،یک روزاز  ارزشهای انقلاب  و شهدا مایه گذاشته ودر مواقع نیاز ،بدون توجه به شعارها از تتلوها استفاده خواهند کرد.

جلال میرزایی بیان داشت : فارغ از اینکه تتلوها چه آسیبی به فرهنگ وجوانان کشور وارد کرده وباعث ترویج چه  الگوهایی در بین جوانان می شوند ،بعنوان یک نیروی دانشگاهی دغدغه مند ونگران آینده سیاسی و فرهنگی کشور،این حرکت موسوم به جریان اصولگرایی را محکوم می کنم.

میرزایی افزود: با این اوصاف باید عرض کنم ،این جریان فقط وفقط دنبال اهداف سیاسی بوده ودراین راه هیچ اصول ومعیاری هم برای خود تعریف نکرده اند.بنده بعنوان یک اصلاح طلب که سالها ست با این جریان نشست وبرخواست دارم ،جریان اصلاح طلبی را جریانی می شناسم که برای پیشبرد اهداف سیاسی خود همواره از در صداقت ویکرنگی وارد شده وهیچگاه در راستای نیل به اهداف تعریف شده از اصول خود عدول نمی کنند.

وی گفت : جالب اینجاست همین شخصیتهای سیاسی وابسته به جریان اصولگرایی خود دچار پارداوکس عجیبی شده اند ،در جایی بعنوان سخنران ارزشها و درپشت پیکر مطهر شهدای حرم حاضر شده ودم از حفظ اصول وراه شهدا می زنند اما در جایی نیز در پشت سر تتلوها راه افتاده وعملا مروج ضد ارزشها می شوند.

میرزایی تصریح کرد:از همه تریبون داران و رسانه های دلسوز کشور می خواهم که این حرکت جریان اصولگرایی که با هیچکدام از اصول وارزشهای مورد ادعای آنان همخوانی ندارد را محکوم نموده تا این سبک وسیاق جدید و خلاف ارزشها در سپهر سیاسی کشور رسوخ ننماید.

عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی در پایان یاد آور شد: به موثرین وبزرگان این جریان توصیه می کنم بمنظور توسعه وپیشرفت کشور و ترویج وتعمیق مناسبات سیاسی ،سیره جریان اصلاح طلب را مشی کاری وسیاسی خود قرار داده و هرگز برای پیروزی در یک ر قابت وبرتری جویی از شیوه های نخ نما ومغایر با ارزشهای کشور وجامعه دینی استفاده ننمایند./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار