جلسه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستا های شهرستان بدره با حضور کارشناس امورروستایی و شوراهای استانداری ایلام برگزار گردید.
کد خبر: ۴۶۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 17 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ فرماندار بدره در این نشست توجیهی گفت :شوراها محلی است که منتخبین مردم در معرض فعالیت و امور اجتماعی قرار می گیرندکه باید از این فرصت بهره برداری کرده و  به بهبود شرایط روستاهای خود کمک نمایند.
 
سیروس مرادحاصلی افزود :انتخاب شدن به عنوان شوراها حرکتی دوسویه برای منتخبین ایجاد می کندکه یک سمت آن مردم و سمتی دیگر دولت هستندو شوراها باید در مدار تحقق خواسته های مردم نهایت همکاری و مساعدت را با برنامه های دولت داشته باشند.
 
وی ظرفیت شوراها را بسیار بالا دانست و گفت : مسایلی در شهر ها و روستا ها به وجود می آید که هیچ یک از قدرت های انتظامی یا اجرایی قادر به حل آن نیستند ولی  شوراها می توانند با قدرت مشاوره ای خود آنها را حل نمایند.
 
کارشناس امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام در این برنامه گفت : برای نخستین بار برنامه کشوری مدونی برای ارائه آموزش های اولیه به منتخبین شوراها ایجاد شده است تا این برگزیدگان با شرح وظایف و توان خود آشنا گردند.
 
یونس آزادی اظهارکرد:در این برنامه دلایل نیاز به شوراها،بررسی عملکرد شوراهای ادوارگذشته و همچنین راههای بهبود عملکردشوراهای اسلامی روستایی در دوره آتی انجام می گردد.
 
وی گفت : شوراها منشا خدمات ارزنده ای در کشور مان و بال کمکی مهمی برای مسئولین اجرایی در شهر ها و روستاها بوده اندو علی رغم اینکه عمر کوتاهی برای شوراها در کشور ما وجود داردولی بازدهی مناسبی از آن شاهد بوده ایم .
 
آزادی ارائه آموزش های لازم را مهم خواند و گفت :در سنوات قبلی آموزش های لازم به شوراها و دهیار ها داده نشده است و همین امر باعث به وجود امدن مشکلاتی شده است که با توجه به اهمیت شوراها و جایگاه آنها در قانون اساسی ،باید همگی دست در دست هم ،با کمک مردم و مسئولین سعی در حل مشکلات موجود داشته باشیم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار