یوسف شیخ الملوکی؛
مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: دمای هوای استان ایلام از روز یکشنبه هفته جاری نسبت به امروز بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد گرم تر شده و افزایش می یابد.
کد خبر: ۴۵۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 15 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف شیخ الملوکی  اظهار کرد: از فردا تا پایان هفته جاری دمای هوای استان ایلام در نقاط مختلف نسبت به روزهای گذشته افزایش محسوسی خواهد یافت.
 
وی افزود: این موج جدید گرما فعالیت خود را از روز یکشنبه در آسمان این استان آغاز می کند و در روز سه شنبه به اوج فعالیت گرمایشی خود می رسد ولی از روز چهارشنبه بتدریج از شدت گرمای هوا کاسته می شود.
 
شیخ الملوکی یادآور شد: انتظار می رود با این روند افزایشی، دمای هوا در مناطق گرمسیری استان ایلام به 52 و در مناطق سردسیر و معتدل نیز به 41 درجه سانتیگراد برسد.
 
وی گفت: امسال ماندگاری گرمای هوا و افزایش دما نسبت به سال گذشته افزایش محسوس داشته است که از جمله عوامل این پدیده جوی را می توان وجود رطوبت در جو، ناهنجاری های اقلیمی و گرد و غبار دانست.
 
وی در خصوص پدیده گرد و غبار نیز تاکید کرد: با توجه به جریانات هوایی هنوز هیچ پدیده خاصی در مورد ورود کانون های گرد و غبار به استان ایلام مشاهده نمی شود.
 
شیخ الملوکی با توجه به افزایش دما به شهروندان توصیه کرد: نسبت به صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی چون آب و برق در محیط های خانگی و اداری و کشاورزی تمهیدات لازم را به عمل آورند و خردسالان و سالمندان نیز از تردد غیرضروری در هوای آزاد در ساعات گرم روز خودداری به عمل آورند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار