هادی شیرخانی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام انشعابات غیرمجاز برق در استان را یکی از معضلات جدی استان ذکر کرد و گفت: متاسفانه این انشعابات غیرمجاز باعث تحمیل بار اضافی به شبکه توزیع برق استان می شود.
کد خبر: ۴۵۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 14 July 2017
 در فصل گرما در حالی شاهد افزایش مصرف آب و برق در استان ایلام هستیم که انشعابات غیرمجاز به عنوان یکی از مهمترین معضلات استان هر سال بیشتر می شود.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛  معضل کم آبی طی سال های اخیر در استان ایلام ضرورت استفاده بهینه از منابع محدود آب را دوچندان کرده است در این بین علاوه بر فرسوده بودن شبکه های توزیع، انشعابات غیرمجاز از اصلی ترین عوامل هدررفت آب در استان شمرده می شوند.
 
حاشیه شهرها و روستاها از جمله مهمترین نقاطی هستند که بیشترین انشعابات غیرمجاز در آنها دیده نمی شود ولی به رغم تذکرهای چندباره و به دلیل عدم برخوردهای لازم، بازهم شاهد سرقت انرژی در استان هستیم.
 
علاوه بر بحث آب، در بخش برق نیز متاسفانه معضل سرقت انرژی در استان نیز زیاد مشاهده می شود، این در حالی است که طی دو هفته اخیر به دلیل گرمای بیش از حد هوا مصرف برق استان از خط قرمز هم عبور کرد.
 
ضرورت برخورد با استفاده کنندگان از انشعابات غیر مجاز آب در ایلام
 
داراب بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار داشت: متاسفانه معضل انشعابات غیرمجاز یکی از مهمترین عوامل هدررفت آب در استان به شمار می روند.
 
وی گفت: امسال طبق قانون مجلس، برخوردهای شدیدتری نسبت به افرادی که از این انشعابات استفاده می کنند، ابلاغ شده است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه بیشتر در حاشیه شهرها شاهد انشعابات غیرمجاز هستیم، گفت: به طور قطعی طی برنامه هایی حتما به منظور جلوگیری از هدررفت آب، این معضل در استان را ریشه کن خواهیم کرد.
 
وی افزود: کسانی که می خواهند در حاشیه ها شهرها نسبت به خانه سازی غیرمجاز اقدام کنند، قطعا از مزایای آب بی بهره خواهند ماند.
 
وی با اشاره به اینکه در همین سال جاری به دلیل گرمای بالای شاهد افزایش مصرف هشت درصدی آب در استان بوده ایم، گفت: از مردم تقاضا داریم در بخش های مختف با آب و فاضلاب همکاری داشته باشند.
 
بیرنوندی گفت: گشت های آب در استان ایلام تشکیل شده و قطعا برخوردهای جدی تری با افرادی که از انشعاب غیرمجاز استفاده می کنند، می شود.
 
انشعابات غیرمجاز آب روستایی جمع آوری می شوند
 
نورالله تیموری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام هم  اظهار داشت: یکی معضلاب جدی در روستاهای استان ایلام بحث انشعابات غیرمجاز است که هر ساله آب و فاضلاب روستایی استان نسبت به جمع آوری تعدادی زیادی انشعاب غیرمجاز اقدام می کند.
 
وی بیان داشت: در همین سال جاری بیش از ۲۳۰ انشعاب غیرمجاز آب روستایی در استان ایلام جمع آوری می شود.
 
تیموری اظهار داشت: گشت های آب و فاضلاب روستایی به طور مکرر در روستاها در حال گشت زنی برای برخورد با انشعابات غیرمجاز هستند و قطعا برخورد می شود.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه مصرف آب در روستاهای استان از میانگین کشوری بالاتر است و  هم اکنون طرح های مختلفی برای آبرسانی به روستاهای استان در حال انجام است که نیاز است مردم در مصرف بیشتر رعایت کنند.
 
انشعابات غیرمجاز برق استان بالاست
 
هادی شیرخانی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام انشعابات غیرمجاز برق در استان را یکی از معضلات جدی استان ذکر کرد و گفت: متاسفانه این انشعابات غیرمجاز باعث تحمیل بار اضافی به شبکه توزیع برق استان می شود.
 
وی افزود: در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی هستیم چراکه در همین دو هفته اخیر مصرف برق استان از ۳۴۲ مگاوات هم بیشتر شد یعنی از خط قرمز هم عبور کرد و این کار زمینه خاموشی ها را در استان فراهم می کند.
 
شیرخانی تصریح کرد: بخشی از مصرف بالای برق در استان به دلیل همین انشعابات غیرمجاز برق است.
 
در فصل تابستان که گرمای استان ایلام رکوردهای بی سابقه ای ثبت کرده و حتی در مهران و دهلران دمای ۵۲ درجه سانتی گراد هم شاهد بوده ایم، مصرف آب و برق در استان نیز رکورد زد که به نظر می رسد در زمینه مصرف آب وبرق در استان فرهنگ سازی درست انجام نشده است.
 
در بحث انشعابات غیرمجاز متاسفانه نیز این معضل هر سال در استان بیشتر می شود که به نظر می رسد باید از برخوردهای قانونی برای حل این مشکل بیشتر استفاده کرد تا شاهد اتلاف انرژی نباشیم. /م
مهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
در حومه مرکز استان ما تعداد زیادی ساخت و ساز غیرمجاز از اب و برق و گاز غیرمجاز و رایگان استفاده میکنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار