مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 217 هزار تن گندم معمولی و دورم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان ایلام با بهای تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۴۵۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 13 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان پور اظهار کرد: از این مقدار گندم 217 هزار تن آن را گندم معمولی و 58 هزار تن آن را گندم دروم تشکیل داده است.
 
وی افزود: تاکنون 2 هزار و 360 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان به آنها پرداخت شده و 500 میلیارد ریال دیگر از بدهی های کشاورزان باقی مانده است.
 
سلیمان پور یادآور شد: برداشت گندم از شهرستان های گرمسیری مهران، دهلران، دره شهر و آبدانان به اتمام رسیده و روند برداشت و خرید گندم از مناطق شمالی و سردسیر در حال برداشت است.
 
وی گفت: تا قبل از برداشت محصول، پیش بینی ها حکایت از برداشت 200 هزار تن گندم از مزارع استان ایلام داشت اما با فراتر رفتن میزان برداشت ها، پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت، میزان خرید گندم تا مرز 220 هزار تن برسد.
 
سلیمان پور اعلام کرد: عملیات برداشت گندم تا اواسط مرداد ماه در نقاط مختلف استان ایلام به طور کامل به اتمام می رسد.
 
وی تاکید کرد: نرخ تضمینی و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال در نظر گرفته شده و به روز مطالبات کشاروزان گندم کار پرداخت می شود.
 
شایان ذکر است ؛ 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
 
سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.
 
40 مرکز خرید در سراسر استان ایلام وظیفه خرید ارقام مختلف گندم را بر عهده دارند که از این تعداد 9 مرکز ملکی و متعلق به شرکت غله و امور بازرگانی استان و 31 مرکز نیز در اختیار اداره کل تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار