رئیس اداره منابع طبیعی ایوان گفت: سالانه 2 میلیون اصله نهال درنهالستان ایوان تولید می شود که یک میلیون نهال آن رایگان بین ادارات، شرکت ها و مردم جهت کاشت توزیع می شود.
کد خبر: ۴۵۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 10 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه میلیون اصله نهال در مساحت 6 هکتار در نهالستان ایوان بصورت زمینی(ریشه لخت) کاشت شده است.
 
وی افزود: این شهرستان دارای 20 هزار و 601 هکتار اراضی مرتعی، 74 هزار و 55 هکتار اراضی جنگلی با 31 گونه بومی سردسیری از قبیل بلوط، بنه، تای، ارغوان، افرا، زیتون تلخ، آویشن بوته ای، گلابی آلبالو و انار وحشی، زالزالک، بادام، پسته، سنجد و بسیاری دیگر از گونه های بومی سردسیری است.
 
شریفی یادآور شد: در هر هکتار از این اراضی که شیب زمین و شرایط آن مناسب باشد 100 نهال کاشت می شود و زمین هایی دارای شرایط نامناسب بذرپاشی می شود.
 
وی هدف از نهال کاری این عرصه ها را احیا این اراضی و توسعه آنها همچنین سازگاری با منطقه کاشت، جلوگیری از وقوع سیلاب و تثبیت لایه های خاک عنوان کرد و گفت: به منظور احیای جنگل و توسعه جنگلداری 500 هکتار از اراضی دره دراز سراب ایوان و یک هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه سرخگیری این شهرستان نهال کاری شده اند.
 
شریفی با بیان اینکه توسعه فضای سبز و کاشت نهال باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی می شود یادآور شد: سال گذشته در هفته درختکاری یک هزار اصله نهال در شهرک صنعتی ایوان در 10 کیلومتری این شهرستان که از شهرک های مهم و فعال تولیدی استان ایلام به شمار می رود غرس شد.
 
وی افزود: غرس این تعداد نهال نشان دهنده اهتمام و توجه صنعتگران و تولیدکنندگان به محیط زیست و منابع طبیعی و صیانت از این مواهب الهی است.
 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کاشتن هر نهال توسط مردم یا ادارات، شرکت ها و ....می تواند با درک درست و اثرات متقابل و مؤثر منابع یعنی انرژی، مواد، زمان، مکان و تنوع در یکدیگر، حداکثر بهره‌وری و سودمندی را از احداث باغ و نهال کاری در اراضی مستعد بعمل آورد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار